Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2631 ggr
Regina78
3/6/13, 4:23 PM

Hur hjälpa min 7-åring med impulskontrollen?

Min 7-årige son har högst troligt en adhd-problematik. Vi har inte fått någon diagnos för vi valde att avvakta eftersom han inte hade så stora problem tidigare. Nu har det dock spårat ur ordentligt de sista veckorna. Han hamnar i bråk dagligen på skolan vilket troligtvis beror på bristande impulskontroll. Ni med erfarenhet, finns det några tips och trix som jag/min son kan använda för att träna upp impulskontrollen? Jag kommer att vara med honom i skolan imorgon och kanske även på fredag. Men det är ju ingen lösning utan bara ett sätt att lösa det akuta bekymret. Min son är mycket smart och klara skolan utan bekymmer i övrigt men just impulskontrollen, tillsammans med kompisarna på rasterna, då skiter det sig. Stort tack på förhand till alla er som har några råd!!!

Annons:
Niklas
3/7/13, 7:55 AM
#1

Vi hade tur med bra fröknar redan på dagis. De höll hela tiden koll och såg när det var på väg att spåra ur. Då räckte det med att de fångade hennes uppmärksamhet så att hon kom ur impulsen att göra vad det nu var.

Med tiden lärde hon sig att kontrollera de där situationerna själv tack vare det här.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: