Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3072 ggr
Tintin82
3/8/13, 10:08 PM

Concerta/trötthet

Diagnos är ADD/as och jag har tagit Concerta i snart två år. Nu senaste tre månaderna har jag fått jobb som köks biträde med lönebidrag och tiderna är 11-19 och jag är väldigt tacksam över att ha jobb. Men eftersom jag inte har fått min lön än får sista mars och har haft aktivitetsstöd så har jag denna gång bara hämtat Concerta 18 mg så jag tar 2 st på morgonen och en på eftermiddagen och så hämtade jag inga atarax och har inte haft dem på 2 veckor tyvärr. När jobbet är slut på kvällen så är jag trött känns i bland som om det blir tomt i skallen som om jag inte vet vad jag ska göra fast det vet jag. Jag har annars en 54mg +36 på morgonen och 18 på eftermiddagen och detta är ju att kunna fokusera och så ska jag skaffa atarax för sömnen men ibland undrar jag om det finns något som piggar upp tex vitaminer av något slag??har testat beroca och då känner jag mig lite piggare. Om det är någon mer än jag som känner sig väldigt trött vet ej om det är av Concerta i samband med att jag inte tagit atarax på ett tag men tar ni något som piggar upp??vet att min dos i dag är alldeles för liten men måste ha något som piggar upp lite vad får/tar ni??

Annons:
david89an
3/9/13, 2:45 PM
#1

Tjenare,

alla naturläkemedlen borde väl vara lugna, du skulle kunna testa följande från butiken Life: Gerimax daglig energi och nos tabs/l-argiplex

gerimax: http://www.lifebutiken.se/life/produkter/ginseng1/gerimax_daglig_energi.ecp

nos tabs: http://www.mmsports.se/WNT-Nos-tabs.html  (ser ut så men finns på life)

L-argiplex: http://www.lifebutiken.se/life/produkter/man2/l-argiplex_man.ecp

L-argiplex har lägre dos av L-arginin än nos tabs som typ får dig att känna dig lite mer pumpad: förbättrat muskltryck, ökat flöde av syre och näringsämnen, stimulerar frisättning av tillväxthormon, bättre återhämtning, ökad styrka.
Tillsammans med gerimax daglig energi som ger dig alla vitaminer och ginseng som tydligen ska ge dig mer energi. Ifall detta funkade eller var ren placebo effekt får du själv svara på efter du testat. Jag testade detta och tyckte de gjorde en stor skillnad men nu efteråt har jag ingen aning om det var placebo eller inte (alltid skeptikern), får väl testa igen för att konfirmera.

Lycka till!

Själv väntar jag på ADHD utredning om 3 månader, hoppas på diagnos och att concertan ska göra säcken på ryggen 100kg lättare.

SgtArdbeg
3/11/13, 12:58 PM
#2

Det är kanske så att d-vitaminet du lagrade i somras börjar ta slut? Jag äter 5000 IE per dag hela vintersäsongen - mkt piggare och bättre immunförsvar! B-12 inverkar åxå på piggheten, jag hade snudd på brist trots att jag äter rätt mkt rött kött… En annan sak är ämnesomsättning - be att få ta prover så att värdena är ok!

Pelle Långlös
3/15/13, 8:34 PM
#3

Man skall vara försiktig att blanda in naturmedicin om man äter andra mediciner för de kan slå ut den man äter.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: