Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2975 ggr
cykelpump
2013-03-15 02:18

Vilsen!!

Jag är en jävligt vilsen själ. För några år sedan fick jag diagnosen ADD. Har fått byta läkare ett x antal gånger för att dom bytt jobb, vart st/at läkare eller inte passat mig. Nu har jag en ny läkare. Och det är han som gör mig vilsen. Eller alla gör mig vilsen! Jag har inte reagerat posetivt på någon medicin. Lite, ja men inte så att jag kan klara av lätta saker som tex skolan gick skit. Ingen anti depp medicin har fungerat heller. Har fått en hel del skit utskrivet. Började med Concerta, bytte till Strattera. Fick sertralin, funka ej. Mirtazipin, mardrömmar. Olanzapin, funka ej. Lagatromin, funka ej och spydde mm. Nu äter jag bara klomipramin 100mg som jag inte tkr fungerar. Äter även för sömnbesvär. Men det hör inte till saken. Min läkare säger att det är många frågetecken (?? :S ) i min diagnos. VA?! Ja han kan inte förklara det heller.. Han tror mer på ADHD än ADD plus även bipolär typ 3 lr 5 lr nått sånt. Jag blir bara så jävla trött på att ingen vet vad felet är. Jag klarar inte vardagen som jag vill. Jag är trött i skallen på mig själv o mår apa varje dag. Jag jobbar och är för mig själv. Stänger in mig. Jag är trött på det mesta som har med psyk att göra då jag känner mig som ett hopplöst fall och bara slussas runt. Nu har jag fått en ny tid om ca 1månad till min läkare. Jag vet inte vad jag ska bära mig åt. Jag överväger om en ny utredning. Men på vadå? Jadu.. Bra fråga! Tänka se om det är någon mer som bara glider runt o får massa skräp utskrivet som inte funkar. Eller någon som vart i samma sits som kan peppa o ge förslag på livet! Typ. Vore tacksam för det. Tack på förhand! / Vilsen själ!

Annons:
zatanica
2013-03-15 11:14
#1

Fy låter riktigt jobbigt 😕Har tyvärr inga tips, ville bara visa att jag läst. Hoppas det löser sig för dig någon gång.

Det kan ju inte gå åt helvete hela tiden, (brukar försöka tänka så, även om man undrar ibland)

cykelpump
2013-03-15 12:30
#2

Tack :-) Ne försöker tänka posetivt! Men lite segt ibland, speciellt på nätterna då man tänker för mycket  ^^

zatanica
2013-03-15 14:54
#3

mm inte lätt när hjärnan går på högvarv och man tänker på allt på en gång och ska analysera det från alla håll och kanter och vända ut och in på det.

SgtArdbeg
2013-03-15 18:26
#4

Jag har åxå provat antidepp av olika sort utan resultat - tills jag fick Seroquel! (+concerta)
Sover som en gris, inge depp, inge viktuppgång… 2x50mg till natten.
Är man Bipolär får man högre dos, den tar liksom udden av både depp och mani. Riktigt hög dos så hjälper den vid schizofreni åxå :-)
Jag har ADD, kanske även Asperger, och möjligen lite bipolär åxå…

cykelpump
2013-03-17 11:00
#5

#3 Ne det är då det blir kaos och sen jobba på det blir värre. hehe, jobbar inom äldreomsorg så det är mkt man måste tänka på då med. Men det går iaf :)

#4 Okej, får se va dr säger den 12! Ska dit igen då.. Men jag börjar tro att jag är för tolerant mot mediciner, kan ta höga doser utan att känna något. Åt högsta dosen av Concerta för ett par år sen o kände inte ett dugg :S Antingen blir man ju hyper dyper (om man inte har adhd/add) Eller lugn..

Har ingen mani i min bipolära, kronisk deprition typ att man är deprimerad hela tiden men har dagar stunder där allt e ok men man är deprimerad… Eller något sånt om jag förstod rätt. Men har inte gjort någon utredning för det.

Dexters_matte
2013-03-19 14:52
#6

Låter som min resa innan en ideal medicinering och vardag. Har du bara fått conserta av cs-medicinerna? Vissa läkare tror att ADD går att medicinera med psykofarmica som Mirtazipin och sertalin. Men min erfarenhet blev mer nedstämnd och deprimerad. 

Fick en bra kontakt på psyk som förklarade att SSRI inte ensamt fungerar mot ADD och ADHD. Hade något med dopanin och seratoninnivåerna och att SSRI är för svara för effekt. 

Har sedan tre år haft Ritalin, Concerta, equazym som gett bra effekt ett tag. Sen tillbaka till min berg och dalbana. Fick då voxra insatt tillsammans med Ritalin och då började vardagen fungera. (http://sv.wikipedia.org/wiki/Bupropion)

Jag trodde också att jag var tollerant på mediciner då tre läkare sa att jag fick leva utan medicin mot ADD. Men nu har jag förstått att om ingen effekt ges kan det vara fel prepparat. Ge inte upp! Det finns inte en medicin som passar alla. Vi är väldigt individuella med våda bokstäver och behandlingar!

Lycka Till!

Annons:
cykelpump
2013-03-25 12:18
#7

Har haft Strattera med. Mirtazipin fick jag mardrömmar o dom fungerade inte. Sertralin va sockerpiller med.

Gillar min läkare, han förklarar på bra sätt. Men känns så hopplöst att förstöra kroppen med att testa massa olika piller :-/ Så jävla rädd för psykos också! Och det är ju en vanlig biverkning.

Har även gått KBT grupp för att lära sig allt med listor osv. Men jag var den enda i gruppen som failade -.- försöker klara allt så gott det går nu utan mediciner. Äter bara en anti depp nu. klomipramin (anafranil) men den hjälper inte heller. Vill bara sova bort varenda dag, vill inte ens jobba längre.. Men snart är det den 12! Men ibland har jag lust att ge upp. Man mår inte direkt bättre att tryckz i sig piller som inte ger efekt :/ Men försöker att stå ut iaf :)

Tack!

Upp till toppen
Annons: