Annons:
Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 2034 ggr
Anna4077
2013-03-20 03:32

aktivitetsersättning och mammaledig

Hej. Kom inte på någon mer passande rubrik så jag ska gå rakt på sak. Jag har under längre tid varit sjuk och de senaste åren haft aktivitetsersättning på 50% och arbetssökande 50%. Tyvärr är arbete på 50% än under prövning. Nyss börjat och det går sådär. Min högsta dröm är att skaffa barn men jag undrar hur det funkar ihop med aktivitets ersättning och vara mamma ledig. Om jag är mamma ledig 50% på den delen jag är frisk så är jag ju sjuk 50%. Om jag är helt hemma så strider väl det mot aktivitets ersättningen? Måste man sambo då vara hemma 50%? Någon som vet hur detta funkar? Eller vet hur jag kan få reda på det? Än är inte något tillskott planerat men jag vill så gärna. Värker i hela min kropp och detdär med jobb funkar kanske inte just nu och då kan jag väl lika gärna ha en baby att älska och ta hand om än att ligga hemma och hata mig själv för att jag inte är frisk nog att jobba och inte kan skaffa vårat hus eller något bara pga mig. Många värre kan ju skaffa barn och jag skulle göra allt för ett barn. Älskar de mer än mig själv. Många skaffar barn med en random snubbe med drog problem eller något annat. Men jag har en sambo som älskar mig och jag honom, förlovade, vuxna, inga drog eller alkohol problem, han har fast jobb som vi lever på båda två utan problem. Det ända vi saknar är att jag ska jobba så vi kan skaffa ett hus. Finns sämre än oss som skaffar barn? Men ja, hur funkar det när ena föräldern inte funkar helt? Någon som vet?

Anna och taxen Max

Annons:
Honestyisdead
2013-03-20 08:42
#1

Det får du nog fråga FK om för att verkligen vara säker på svaret.

david89an
2013-03-20 09:54
#2

fk?

Fråga af-arbetsförmedlingen om de

Honestyisdead
2013-03-20 10:10
#3

FK= försäkringskassan som betalar ut aktivitetsersättning. Vad ska arbetsförmedlingen göra? Det är väl fl som betalar föräldrapengar också?

Upp till toppen
Annons: