Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1536 ggr
Tintin82
4/3/13, 9:43 PM

ADD/AS

Jag tar Concerta 54 mg på morgonen och 36 mg vid ca 14 och det "fungerar" men kanske inte riktigt som jag vill. Har äntligen träffat en ny sjuksköterska som förstår vad jag menar och hon ska prata med en ny läkare om att öka dosen eller kanske testa något annat eftersom jag bara har testat Concerta. Problemet ligger i att jag jobbar mellan 11-19 och efter middagen då jag tar 36 så känns det som om jag blir väldigt seg. Ni som har min diagnos och har Concerta vilka mg har ni?? Många kommer skriva prata med din läkare och det är på gång och sedan undrar jag om det finns dom med min diagnos som tar något annat och vad tar ni??

Annons:
Stressfia
4/5/13, 9:41 PM
#1

Hallå, har medicinerat i lite mer än en månad. Och ligger för närvarande på 36mg på morgonen och 36 mg efter lunch. Var uppe på 54mg morgon samt 36 efter lunch men mådde riktigt pissdåligt då. Känner för första gången sedan jag började att jag faktiskt mår rätt ok på medicinen. Har fram tills häromdan mått mindre bra när medicinen gått ur kroppen, blev helt seg, innåtvänd, helt bäng i huvudet. Men som sagt nu de senaste två dagarna mår jag bra. Ska ev få Ritalin på morgonen då jag får stress/ångest innan medicinen börjat verka ordentligt. 

/L

Upp till toppen
Annons: