Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1467 ggr
Kiyona
2013-04-04 23:09

Räcker ut en hand.

Hejsan alla!

Jag är ny här och hade inte en blekaste aning om att denna underbara sida fanns. Kan ju kanske inte uttrycka mig om hur undebar den är när jag inte ens deltagit i den och pratat med er som gör den. Men tanken är fin. Om du inte vill läsa all text hoppa längst ner så har jag fet textat det som är anledningen med tråden. Det som står därimellan är bara lite om vem jag är vilket jag tyckte kändes viktigt.

Jag tänkte göra en grej som jag gärna hade velat att någon gjorde för mig tidigare i mitt liv när min sjukdom och diagnoser var ett stort frågetecken i mitt liv och både förstörde och förgyllade min vardag. Tyvärr ställde dem mest till med problem Jag har nu gått min långa plågsamma men också värdefulla vandring och kallas nu frisk. Vill inte uttrycka mig som frisk men att jag vet mig själv utan och innan vad jag klarar av och inte, vad jag har för problem och accepterar detta. Jag vet vad mitt mående och min sjukdom är och vad den kan ställa till med och har lärt mig leva med det. Mina problem finns där ständigt, men det går i skov upp och ner men i grunden handlar allt om att kunna sin sjukdom, sig själv och att vända sig till andra och ta emot hjälp. Se dig omkring och du finner tusentals händer som sträcker sig mot dig om du bara kollar och accepterar DIG SJÄLV. Du är inte din sjukdom men sjukdomen är en del av dig. Lär dig den och dig själv och du ska tillslut kunna njuta av livet.

Jag är väl en av dem lyckligatse personerna på jiorden trots allt jag varit med om och allt tråkigt jag åkat ut för trots sjukdomen vid min sida varje dag sen jag började första året i lågstadiet.

Du kommer lära dig att leva med det och kunna leva som vem som helst men du kanske kommer behva prioritera om vad som gör dig lycklig och inte ställa för höga krav. Du är bra på din nivå och lär dig att sätta en human gräns för vad en bra insats är. Vad som gör dig lycklig.

Folk och vården kallar mig frisk. Efter alla år som sjuk och sjukskriven med en miljard problem ser jag nu tillbaka på mitt liv och är lycklig över allt som skett. Det som skedde skapade mig. Kan förminna allt hemskt som hänt men har slutat älta och ser bara hur bra jag har haft det.

Jag vill mer än gärna dela med mig av detta. Känner du att du behöver prata om vad som helst så är du välkommen att höra av dig.

Att prata läker många sår. Med tiden. Jag lovar. Allt föesvinner inte på en gång men någon dag tror jag att alla kan vakna på morgonen och bara ha fokus på allt bra med livet. Dock har jag ju aldrig velat dö trots att jag varit där.

Jag har mycket egen erfarenhet efter ett liv som sjuk sen tidig ålder.

Jag räcker ut en hand för dig som vill prata.

Har mycket att ge vad gäller tvångstankar, Bipolär sjukdom, hallucinationer, problem hemma, koncentrations svårigheter och ilska/vredesutrbrott och förståelse för det mesta. Och erfarenhet inom psykiatrin, hur man håller god hälsa, att hålla sig frisk, hur man går till väga när allt faller och mycket mer.

Jag påstods också ha Borderline när det blev populärt att sätta den diagnosen samt satte dem ADHD en gång men togs senare bort då mina koncentrations svårigheter hade med hallucinationer att göra och dem blev övertygade efter en tid med ny medicin. Vem vet jag kanske kan en del om detta också om inte annat så förstår jag nog lite mer hur dem funkar, lite bättre än många andra. Dem är ju trots allt besläktade med bipolär sjukdom vilket är min huvudproblematik.

Ha en trevlig dag!

MVH//Andrea

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
Upp till toppen
Annons: