Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Off topic - [OT]

Två genialiska idéer

2013-05-03 15:36 #0 av: Dampmongo

Idé nr 1: En dejtingsida bara för bokstavsfolk. Intäkterna går till ADHD föreningar. 

Idé nr 2: En bokstasfolk festival för allmänheten. Intäkterna går till ADHD föreningar. 

Vad säger ni? 

Anmäl
2013-05-03 15:55 #1 av: [Blodpudding]

Ehm, det första låter inte alls som en bra idé.

Anmäl
2013-05-03 16:42 #2 av: Hera

Fast om intäkterna bara går till ADHD föreningar borde det ju inte kallas bokstavfolk.

Anmäl
2013-05-03 17:13 #3 av: Dampmongo

Hera: Du har så rätt, bokstavs folk ska det stå! Förlåt. 

Anmäl
2013-05-03 17:16 #4 av: Dampmongo

Blodpudding: Varför inte? 

Anmäl
2013-05-03 18:50 #5 av: [lindamariapettersson]

Ja förstår din tanke Dampmongo Skrattar men min erfarenhet är att jag med adhd får mer balans i livet med något som inte har "H" hyperdelen.

Jing och jang Skämtarmin kille är jättesoft, och vi påverkar varandra, jag med energi och han med sitt lugn. Med det sagt betyder det inte att två människor med adhd inte kan dejta eller inte ha en bra relation. Bara min första spontana adhdtanke Skrattar

Anmäl
2013-05-03 19:59 #6 av: Pelle Långlös

Varför bara till ADHD-föreningar? Finns ju fler bokstäver. :-(

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-05-03 22:31 #7 av: iSawa

Tycker det låter som en bra idé :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.