Annons:
Etikettadhd-add
Läst 7253 ggr
MeepMeep
5/5/13, 12:14 PM

Adhd medicin och minipiller?

Hej, jag fick diagnosen ADHD när jag va 15, alltså 5 år sedan, då fick jag Concerta, och jag mådde inte alls bra av den, sen bytte jag psykolog och tyckte då att jag absolut inte skulle ha Concerta, då bytte vi till Strattera, men efter ett tag så ville hon att jag skulle göra om diagnosen och hon tycker då att min ADHD är väldigt svag, men jag är väldigt hyper, vilket jag själv vet att jag är, men jag har lärt mig att hantera den.

Men för två år sedan så slutade jag med Strattera, och går nu inte på någon medicin alls, men det senaste halvåret så har jag känt mig helt ur fokus, jag orkar inte göra något alls, glömmer bort saker, orkar inte koncentrera mig på jobbet, blir lätt rastlös, och kan inte alltid hålla mitt humör på topp. 

Så min fråga är då, vet någon ifall man kan ha t,ex Strattera eller någon annan ADHD medicin med minipiller? mina minipiller heter cerazette.

Annons:
Dexters_matte
5/5/13, 1:23 PM
#1

Hej!

Jag har haft Concerta, Ritalin och nu Metamina och aldrig haft problem/biverkningar tillsammans med cerazette. Men det är säkert väldigt individuellt. Vad säger hen som skrivit ut minipillren?

bertine
5/6/13, 3:57 PM
#2

Hej!

Jag äter Concerta och Cerazette, har inte haft några problem. Jag fråga särskilt om dom gick ihop och fick svaret att dom inte krockade på något sätt. Men alla kroppar är olika så det kanske kan vara olika.

Mvh//

MeepMeep
6/10/13, 9:49 PM
#3

Jag slutade med Concerta för sådär 2 år sedan, och då hade jag inga minipiller. men han varnade dock för p-piller att Concerta kan slå ut ppiller efffekten så att säga. Men tack för svaren :)

Upp till toppen
Annons: