Annons:
Etikettadhd-add
Läst 3656 ggr
[miini85]
2013-05-08 12:11

självbiografi adhd

hejsan! ringde igår ett bokförlag för att jag var intresserad av att skriva en självbiografi. om mitt liv som ung mamma me 4 barn ADHD. ville bara veta om d var någon ide å om dom trodde den skulle vara intressant när jag förklarade vad boken skulle innehålla å att alla människor skulle kunna läsa den. satt ett tag å pratade å berättade att jag knappt gått i skolan sen åk 7. å nästan aldrig läst en bok. å dom sa att de lät intressant för den skulle inte bli som andra böcker nät man pratar om ADHD. nu kan jag inte gå in mera på detalj. för förta gången i mitt liv jag vill göra ett projekt å verkligen ska avsluta rätt denna gång:-) kommer ta sin tid. å d e ett stort steg för mig att göra d här. imorse ringde en man till mig från bokförlaget å berättade att han hört om mitt förslag å frågade om jag kunde berätta lite mer om d å hur jag hade tänkt. jag berättade å svarade på hans frågor å han sa att om du fixar det här. för d här e helt otroligt bra å d finns inget som d här å att många skulle uppskatta en sån här självbiografi. så d slutade med att jag ska maila lite om d å berätta lite mer. sen skulle dom läsa å höra av sig å bolla ideer med mig å stötta mig hela vägen. men nu e d såhär. tänk om jag inte pallar. tänk om jag ger upp? men nått säger mig att för första gången kommer ja uppnå d jag vill å få känna mig stolt för att jag e jag. sen kan jag inte låta bli å småle lite. dehär om att skriva en bok. d knde ingen tro för 15år sen. speciellt inte mina lärare:-P känner att jag behöver bli lite pushad nu å få lite stöd. å vad tkr ni? ha d bra alla dampisar å alla andra med:-)

Annons:
zatanica
2013-05-08 12:53
#1

låter som en jätte bra ide, kul att förlaget verkar vara så på och intresserade.

Se till att de pushar på och hjälper till med vad de kan för att du ska slutföra boken.

Tror av det du skriver apsolut att du kan klara av dett och att det kan vara ruggigt bra för dig och stärka dig på många sätt.

Kanske när boken sedan väl är ute att du kan föreläsa om detta med. Bara en tanke.

Men tror det är bra att du har stöd från många håll och många som kan sparka dig i baken om du kör fast eller liknande.

Se även till att ge det tid och lycka till 🙂

[miini85]
2013-05-08 13:08
#2

tack så mkt:-)blir så glad att höra:-) d började med att jag hade skrivit ett litet brev om en liten del av mitt liv. jag ringde min syster som är journalist å fråga om man kunde skriva så å skicka d dit till dom som skulle ha det. hon vart helt utom sig å sa att Du kan ju verkligen skriva å förklara känslor å gör all så intressant. du borde skriva en självbiografi. å så började jag tänka. jag? ska jag göra d? å sen kom d massa bra ideerå å skickade min syster nr till ett ganska stort bokförlag. d hade jag i te en aning om. för min syster skriver mkt böcker å d e en dröm för henne att få ge ut en. men jag ringde dit å kollade lite å på den vägen var d. sen var jag till min läkare å då berättade jag om d å han var riktigt possitiv till d å sa att du om någon borde göra d å s d som en utmaning som du ska klara. för iden e genial. då vart jag mer pushad. även min föräldrar å speciellt min mor blev överlycklig å sa att d där e nått som du ska göra. för andras skull å mest för din egen. men låt d ta den tid d tar. även min lillasyster som också har ADHD tyckte d var klockrent å att jag om nån ska skriva boken å att allt jag berättade om hur boken skulle vara så sa hon att d e sjukt bra å folk kommer älska den. med eller utan ADHD. sen så ringde min farmor upp mig för min mamma hade berättat för henne. farmor har jobbat på folkuniversitetet i många år å jobbade även när hon gick i pension å var ganska högt uppsatt. hon frågade om jag kunde läsa upp d jag skrivit d som ja läste för min storasyster. jag läste å hon sa att du e helt otrolig. från att inte gått i skolan sen 13 års ålder till att kunna skriva sådär på 20minuter. d e en naturbegåvni g. MEN min självkänsla e inte på topp men blir taggad när jag hör sånt där.. å jag vill bevisa för mig sj å alla andra att jag kan å att det SVARTA fåret har blivit.VITT:-) tack ingen för ditt svar d gör att jag vill ännumer:-) tänkte på d där med föreläsningar. min mor sa samma sak. men då gäller d att få bort sin rädsla att prata inför grupp. men d kanske e en utmaning efter detta:-) tack igen

zatanica
2013-05-08 18:38
#3

Du får hålla oss uppdaterade sedan så man vet när man ska rusa till bokaffären 🙂

Prata inför folk är inte heller min starka sida, vet inte varför man ska tycka det är läskigt.

Men då har du flera utmaningar sedan, alltid kul att kunna överträffa sina egna förväntningar.

Dampmongo
2013-05-08 22:46
#4

Jävla bra ide! Kör!

[miini85]
2013-05-08 22:51
#5

ja:-) å den kommer inte bli som alla andra böcker/självbiografier skriver å berättar sen hur d går:-)

Upp till toppen
Annons: