Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Strattera = ångest?

2013-05-12 10:50 #0 av: She_moves

Hej! Jag har nyligen blivit diagnoserad med add och därför fått Strattera. Inne på min 5 dag nu. Från dag 3 har jag haft extrem ångest. Någon som upplevt samma sak? Hade du det bara under insättningen eller var/är det permanent för dig?

Någon som testat Strattera och fått ångest av det och sedan testat CS? Någon som vet om man får ångest av CS om man får ångest av Strattera?

Anmäl
2013-05-13 14:38 #1 av: Hera

Jag testade concerta och var deprimerad varje kväll då det gick ut ur kroppen på mig. Jag höll bara ut 2 veckor, sedan slutade jag med den.

Anmäl
2013-05-13 16:37 #2 av: Dampmongo

Here: Vad började du med i stället? 

Anmäl
2013-05-13 17:04 #3 av: Hera

2 ingenting. Jag valde att inte ha någon sådan medicin alls eftersom det avskräckte mig. Mådde så dåligt och dessutom är medicinerna för barn och ungdommar.

Anmäl
2013-05-13 21:32 #4 av: She_moves

De är ju egentligen inte bara till för barn och ungdomar. Men eftersom forskningen inte är tillräcklig på vuxna, ännu, får dem inte skriva att det är till vuxna officiellt förrän det är klart.

Anmäl
2013-05-13 21:32 #5 av: Dampmongo

Hera: Jag förstår. Men hur menar folk när dom skriver att medicinen är för barn och ungdomar. Kan inte det som funkar för barn och ungdomar även fungera för vuxna? 

Har du funderat på att göra ett nytt medicinförsök. Jag förstår att du blev avskräckt. 

Anmäl
2013-05-13 21:33 #6 av: She_moves

Tråkigt att du mådde dåligt dock :(

Anmäl
2013-05-13 21:35 #7 av: She_moves

dampmongo: Dem fungerar på vuxna också . Det är bara att forskningen inte hunnit tillräcklig långt för att kunna bevisa det klintiskt.

Anmäl
2013-05-13 22:49 #8 av: Hera

Vet att det är stt det inte forskats på vuxna. Vilket för mig är dåligt.

Tror inte jag kommer testa fler sådana mediciner.
Undviker helst medicin över huvud taget.

Anmäl
2013-05-13 22:52 #9 av: Dampmongo

Hera: Hur "behandlar" du din adhd? 

Anmäl
2013-05-13 23:04 #10 av: Hera

#9 Behandlar den inte alls.

Anmäl
2013-05-14 09:34 #11 av: [Blodpudding]

Men man behöver ju inte äta medicin bara för man har adhd.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.