Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4413 ggr
She_moves
2013-05-12 10:50

Strattera = ångest?

Hej! Jag har nyligen blivit diagnoserad med ADD och därför fått Strattera. Inne på min 5 dag nu. Från dag 3 har jag haft extrem ångest. Någon som upplevt samma sak? Hade du det bara under insättningen eller var/är det permanent för dig?

Någon som testat Strattera och fått ångest av det och sedan testat CS? Någon som vet om man får ångest av CS om man får ångest av Strattera?

Annons:
Honestyisdead
2013-05-13 14:38
#1

Jag testade Concerta och var deprimerad varje kväll då det gick ut ur kroppen på mig. Jag höll bara ut 2 veckor, sedan slutade jag med den.

Dampmongo
2013-05-13 16:37
#2

Here: Vad började du med i stället?

Honestyisdead
2013-05-13 17:04
#3

2 ingenting. Jag valde att inte ha någon sådan medicin alls eftersom det avskräckte mig. Mådde så dåligt och dessutom är medicinerna för barn och ungdommar.

She_moves
2013-05-13 21:32
#4

De är ju egentligen inte bara till för barn och ungdomar. Men eftersom forskningen inte är tillräcklig på vuxna, ännu, får dem inte skriva att det är till vuxna officiellt förrän det är klart.

Dampmongo
2013-05-13 21:32
#5

Hera: Jag förstår. Men hur menar folk när dom skriver att medicinen är för barn och ungdomar. Kan inte det som funkar för barn och ungdomar även fungera för vuxna? 

Har du funderat på att göra ett nytt medicinförsök. Jag förstår att du blev avskräckt.

She_moves
2013-05-13 21:33
#6

Tråkigt att du mådde dåligt dock :(

Annons:
She_moves
2013-05-13 21:35
#7

dampmongo: Dem fungerar på vuxna också . Det är bara att forskningen inte hunnit tillräcklig långt för att kunna bevisa det klintiskt.

Honestyisdead
2013-05-13 22:49
#8

Vet att det är stt det inte forskats på vuxna. Vilket för mig är dåligt. Tror inte jag kommer testa fler sådana mediciner. Undviker helst medicin över huvud taget.

Dampmongo
2013-05-13 22:52
#9

Hera: Hur "behandlar" du din ADHD?

Honestyisdead
2013-05-13 23:04
#10

#9 Behandlar den inte alls.

[Blodpudding]
2013-05-14 09:34
#11

Men man behöver ju inte äta medicin bara för man har ADHD.

miini85
2013-05-14 15:01
#12

det är väl olika från person till person. ibland kan man få byta å kolla om nått annat funkar bättre. jag därimot hade tur och hittade rätt direkt. jag äter medikinet och hade en fruktansvärt snabb insättning. jag fick sån otrolig ångest under insättningen. började äta 20mg å d funkade inte. dagen efter var det 40mg å dagen efter var det 40mg och efter ca 4 h fick jag ta 20mg. körde så i tre dagar. å när jag tog den där 20 fick jag ångest tills den gick ur. sen vart det 40mg på morgon å efter 3.5 h fick jag ta 40mg igen. mådde hyfsat då. inte lika mkt ångest. sen åt jag d i 3dagar. sen höjde dom till 60mg på mprgpn och sen skulle jag ta 40mg. det var det värsta jag ångesten jag upplevt. för stunden kände jag att d inte var värt det. men jag härdade ut. efter tre dagar med vidrig ångest så höjde dom till 60mg 2ggr om dagen. å det verkligen funkar. jag har fått ett nytt liv känns d som. min familj vänner och tom sambo märker en markant skillnad på mog. jag närker skillnad på mig. men jag är långt ifrån till hur bra det kan bli. usch vilket långt inlägg d blev:-) men som sagt. härda ut. funkar den är all ångest värt det till slut. tro mig :-) annars finns det andra alternativ. dom små biverkningarna klarar man av och d brukar släppa efter ett tag. som min läkare sa när jag sa att jag ger fan upp. då sa han härda ut. dumt att säga till en person med adhd:-P älskar min läkare å han brinner för det här å han tom såg skillnad:-) du får gärna skriva till mig i pm om du vill:-) jag e nybörjare med d här jag med:-) ursäkta min stavning. ha d bra och hoppas du mår bättre snart

Upp till toppen
Annons: