Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 4821 ggr
Cafesinner
2013-05-13 20:38

Sexlust + antidepp?

Nu är jag så j****vla trött på att Venlafaxine gör mig till en tråkig asexuell zombie!!! :(
Jag kan vara sugen mentalt men kroppen hänger liksom inte ALLS med. Känns som jag snart gått tillbaka till oskulds-stadiet. 
Hur hanterar ni med samma biverkning situationen? Vare sig det beror på antidepp eller annan medicin…
Jag läste lite igår om L-argiplex Kvinna, någon som testat? Känns lite underligt att behöva äta 5 kapslar om dagen tycker jag… :s

Tacksam för svar!

Annons:
Beafer
2013-05-20 11:23
#1

Jag äter också venlafaxin och känner samma som dig. Har provat L-argiplex förr. Tyckte inte att det hade någon effekt alls! Och ruggigt dyrt blir det. Just nu hanterar jag det inte alls. Går mest runt och har skuldkänslor för min karl.

gummimamma
2013-05-20 22:45
#2

Jag har visserligen ingen medicin som påverkar min lust, men det finns perioder då jag har tappat lusten totalt. Har testat L-argiplex, men vet inte riktigt om den hjälper eller om det är bara tanken på att den SKA hjälpa som påverkar mig. Ändå värt att testa om man har sådana problem. Men någonting som absolut är viktigt, tycker jag, är att trots att jag inte har lust med samlag, så kan jag ju hjälpa min man när han får lust. Sex behöver ju inte betyda bara samlag, utan det kan vara så mycket mer. Bara att vara nära, smekas och ge av sig själv och sin tid till den man älskar ger inte bara honom en innre och yttre tillfredsställelse. Den ger även mig så mycket! Alla behöver närhet!!!

HannaVastervik
2013-05-22 07:48
#3

Samma problem av venlafaxine här med! Har faktiskt sagt till psykiatrikern att sänka dosen så har nu halverat de och känns som om jag faktiskt skulle kunna tänka mig att gosa med ngn nu. Innan har inte ens tanken gått.

Cafesinner
2013-05-22 15:02
#4

3- Gud vad jobbigt :/ Jag kan tyvärr inte sänka min dos…suck.

Eeia
2013-05-22 20:08
#5

Ja, det här med antidepp och minskad sexlust är ju dess värre alltför vanligt. Har ätit venlafaxin i omgångar, första gången var jag uppe i maxdos och nej så värst sugen på sexuellt umgänge var jag inte.

Får jag fråga hur det kommer sig att du inte kan sänka din dos? Kanske är en dum fråga, antar att den hjälper dig att må bättre på alla andra plan. Har du tagit upp problemet med din läkare?

Önskar dig lycka till! Vet hur j-vligt och frustrerande det är.

Cafesinner
2013-05-22 22:59
#6

5 - Jag höjde precis dosen eftersom mitt liv höll på att falla isär igen, därav hade det varit dumt att sänka.. Dessutom var sexlusten lika kass på 75mg :/

Annons:
Upp till toppen
Annons: