Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1471 ggr
Beafer
2013-05-20 10:54

Öken i munnen av Concerta

Jag blir extremt torr i munnen av min medicin. Dricker mycket vatten, men det hjälper bara precis när jag dricker. Har även sugtabletter som ökar salivproduktionen. Samma sak där, dom hjälper bara precis när jag tar dom.

Någon som har tips?

Annons:
skillnad
2013-05-20 21:48
#1

Sist jag var på apoteket pratade jag med en personalen om just det där. Hon visade mig några olika produkter som de hade bakom disken och som skulle vara lite extra effektiva om jag förstod det rätt. Jag minns att hon visade två olika varianter av proxident munspray och även någon slags gel som man tog på slemhinnorna i munnen innan man gick och la sig. Jag provade aldrig någon av de där grejerna eftersom jag vill ha något som lätt och diskret går att ta när man sitter i klassrummet och diskuterar med sina klasskamrater, men imorgon ska jag tillbaka till apoteket och då kanske det blir något sådant i alla fall. En av munsprayerna var med någon olja i, vilket jag får känslan av skulle kunna vara bra. Oljan borde väl fukta längre än vatten?

I alla fall, jag tycker du ska fråga på apoteket vad de har att erbjuda och vad de rekommenderar 🙂

Beafer
2013-05-20 22:07
#2

Tack för tipset! Olja lät ju som att det kan vara något faktiskt :)

skillnad
2013-05-22 13:20
#3

Jag var på apoteket igår, men glömde att jag skulle prova något annat än bara salivstimulerande sugtabletter. Provar du någon ny variant så får du gärna skriva här hur du tycker det fungerar! 😃

Beafer
2013-05-23 13:06
#4

Jag var också på apoteket i förrgår. Pratade med dom om olika salivstimulerande tabletter. Hon sa att alla är lika i princip. Men hon nämnde den där sprayen med olja i. Hon sa att den möjligtvis kunde återfukta lite längre. Men såklart så var den slut när jag var där. Jag ska prova den sen. När jag kommer ihåg att köpa den ;)

Adalissa
2013-05-23 17:46
#5

Jag har bara provat vatten och vanliga salivstimulerande tabletter - vilka bara hjälper en tid - så jag är också nyfiken på vad mer tips det finns.

Mitt tips är annars att ALLTID ha vatten med dig - var du än far. Det är otroligt jobbigt när man väl blir torr i munnen. Inte många förstår - det känns som att man skall dö…

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Upp till toppen
Annons: