Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1311 ggr
Bobba92
5/20/13, 4:34 PM

Hur ska jag gå till väga?

Hejsan jag undrar om någon här vet hur jag ska gå till väga med att försöka stämma min gamla skola eller liknade jag ringde till mitt gamla gymnasium i dag för tänkte att jag vill ha mina betyg utskickade jag hoppade av skolan för 2-3år sedan men. Har fortfarande rätt till att få ut mina betyg. Men får till svar att jag aldrig skulle ha gått på detta gymnasium jag finns inte med i registret där tydligen även att jag gick 2 och ett halvt år på den skolan och hade bra betyg var godkänd i alla ämnen. Så nu blir det väll bara för mig att börja om från 0 förstårs om jag ska kunna få något jobb… Det ja vill få ut av detta är en stämning eller att dom får betala mig en bra summa för sina misstag

Annons:
Zaphix
5/20/13, 5:12 PM
#1

Stämma och stämma..

Är det en kommunal skola?

Ring kommunen och prata med dom isf och hör vad du ska göra.

Är det en friskola kanske skolinspektionen har råd till dig.

Självklart bör det finnas med i något register någonstans att du gått på skolan, annars har ju CSN papper på det i och med studiemedlet man får.

Sko

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Blodpudding]
5/20/13, 5:41 PM
#2

Okej, du kanske har missat detta, men vi befinner oss inte i USA. Du går inte runt och stämmer folk här.

Ladydragon
5/20/13, 7:54 PM
#3

Men alltså har du inte slutfört utbildningen så får man väl inga betyg eller? 🤔

ända jag kan tänka mig är att om du vill studera igen och slutföra din utbildning då kan den gamla skolam lämna ut vad du har slutfört eller inte men om jag minns rätt så är detta tidsbegränsat….

#2 har tyvärr rätt

Zaphix
5/20/13, 8:00 PM
#4

#3: "Samlat betygsdokument" brukar man få om man inte får slutbetyg.

Vilket man rimligtvis borde kunna få ta del av.

Men som sagt, att stämma skolan löser ingenting. Bättre att försöka reda ut det tillsammans med skolan.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bobba92
5/20/13, 11:12 PM
#5

Tack nej stämning är väll kanske att ta i men är så fruktansvärt besvikna på dom att dom kan slarva bort detta det är ju ändå viktigt för jag tänkte börja plugga vidare på komvux i höst och då måste jag få tag i mitt betygsdokumänt som det då heter tror ni kanske Skolverket kan hjälp till med mina frågor eller andra myndigheter

Bobba92
5/20/13, 11:14 PM
#6

Och ja det är en kommunal skola

Annons:
Zaphix
5/21/13, 7:21 AM
#7

Prata med någon som har hand om skolfrågor i kommunen först och främst.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Labolina_73
5/21/13, 4:47 PM
#8

du borde få ut betyget för den senaste avslutade terminen iaf. det måste finnas uppgifter om att du gått på skolan.

//Linda

Upp till toppen
Annons: