Annons:
Etikettnät-vänner-sökes
Läst 2636 ggr
skillnad
5/24/13, 7:45 PM

Mitt sociala liv suger

Mitt sociala liv håller på att utplånas! Något måste göras åt saken, fort! Jag bor strax utanför Göteborg. Jag är intresserad av frågor som rör hållbar utveckling. Jag tycker djur och natur är underbart. Jag tycker om mat på många olika sätt, speciellt när jag inte tar min medicin. Någon som har lust att ses? Borde jag nämna ålder också eller är det överskattat? Jag har vänner men känner att jag behöver träffa lite nytt folk för att få variation och orka fortsätta hålla kontakten med dem jag redan har. (Lät det logiskt? )

Annons:
[pain4real]
10/8/13, 10:43 PM
#1

tjena.

bor i gbg, har inga vänner i princip.

söker vänner, speciellt med psykiska besvär eller mycket förstående.

Niclas87
10/10/13, 3:05 AM
#2

Vi kan kanske träffa varandra.

Blir helt hänförd av dom unika egenskaper, alla har.

Förståelse ah det har jag mer än väl…

Det låter logiskt absolute.

Låter som du har mycket att ge och dela med dig av.

[pain4real]
10/10/13, 11:49 AM
#3

tjena niclas. vart bor du då?

Ja man har ju gått igenom så mycket behandlingar, men jag tror mycket på övning.

vad har du för problem?

Niclas87
10/10/13, 7:28 PM
#4

Tjoo är på behandling just nu.

Men permisar osv eh inga problem.

Är drogfri nu.

Och har slutat

Annars eh det ju ADHD och ångestproblematik/ lite social fobi också..

Niclas87
10/10/13, 7:29 PM
#5

Är på ett hem som heter sjövik

[pain4real]
10/10/13, 9:54 PM
#6

okej . jag har aldrig legat inlagd.

mina behandlingar då menar jag medicinering och psykologer och annat.

men när kommer du ut från behandlingen då?

vart bor du annars?

Annons:
Niclas87
10/11/13, 5:18 PM
#7

Ah men det ingår i detta.

i november kommer jag ut ska flytta te gbg kanske.

Småland

[pain4real]
10/12/13, 8:57 PM
#8

jaha okej jag trodde du bodde i gbg

jag är i småland just nu, i kalmar, mina föräldrar bor här.

men jag bor själv i göteborg.

Niclas87
10/18/13, 12:23 AM
#9

Ah men eh på behandling i närheten av gbg blir dit jag ska sen

[pain4real]
10/18/13, 8:38 PM
#10

jaha okej, men är du inte på hemmet då eller?

cc33314
4/19/14, 12:06 AM
#11

Vill ni kan ni prata med mig, kan prata om det mesta, har skype om ni vill prata där.

Lakeside
4/20/14, 2:14 PM
#12

Jag bor i gbg med ett stort intresse för miljö och energi

Nobody
4/20/14, 10:08 PM
#13

Känner igen det där med inget socialt liv. 

Jag har inget som helst socialt liv utöver det ytliga på jobbet. Det började gå utför för ca 30 år sedan. Umgängeskretsen, vilken inte var särskilt stor började allt mer tunnas ut,

Idag har jag ingen utöver familjen och har accepterat det, jag vill faktiskt ha det på det viset eftersom jag då slipper de krav ett aktivt socialt liv med kompisar ställer på en.

Jag har utöver närmaste familjen en enda människa jag kallar vän, riktig vän. Tyvärr bor vederbörande ca. 150 mil från Göteborg men vi pratar då och då över telefonen och det räcker för oss båda.

Nu vet jag inte om du har familj och barn men har du det så tänk efter. Är ett rikt socialt liv verkligen så viktigt?

Annons:
cc33314
4/21/14, 11:36 AM
#14

Ett rikt socialt liv medför enorma mängder stress problem och gemenskapskänslor, för mig är priset för högt och jag föredrar att vara ensam för det mesta. Enda problemet är pressen man har på sig att man "borde" vara social.

Nobody
4/23/14, 11:28 PM
#15

#14

Pressen att man borde vara social kommer inte från dig, det är omgivningen tycker så bara för att det enligt deras mening skall vara så.

Skit i dom lev så som du  känner för och sluta klandra dig själv. Det är inte dig det är fel på, det är dom som inte fattar!

Mia40
7/20/14, 9:05 PM
#16

Jag är en kvinna, mamma, fru till två barn som är födda 00 och 02. Pojken är 14 år och flickan är 12 år. Jag är 43 år. Vi bor på landet i ett stort hus med våra djur. Vi bor i Kronobergs län som ligger i Småland. Vi söker seriösa, ärliga vänner, utåtrikta människor i vår ålder att kunna umgås med att hittar på olika saker med. Hoppas på svar! Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt. En lung hundtokig, Fick sin Aspergers diagnos vid vuxen ålder och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund. Tillläggs handikapp: Autism, utvecklingstörning m.m. Denna blogg handlar om att leva med flera diagnoser samtidigt, och kämpa för att få rätt vård. Samtidigt som man lever ett vanligt liv, pussla mycket med våra hundar och försöker få bort den negativa attityden kring psykisk ohälsa.
Har insett både ett och annat. Många finns INTE för mig, Jag saknar en vän som kan ställa upp för mig och lungnar mig och tröstar mig. De tröstar, lugnar mig och förstår. De kommer med de allra klokaste orden som endast en vän kan säga och det gör mitt hjärta blödigt.

Upp till toppen
Annons: