Annons:
Etiketterlagar-reglerlss
Läst 1875 ggr
Erikastrandberg
5/29/13, 4:46 PM

Diskriminering, vad kan jag göra?

Hittade precis denna hemsida, och jösses vilken lycka! Jag pluggar till lärare på universitetet. Här ska man vara riktigt akademisk och verkligen passa in i normerna. Jag har läst tre terminer engelska på avancerad nivå, det var sinnessjukt jobbigt och påfrestande men jag klarade det. Utan hjälp. Nu läser jag idrott och hälsa, en jävla tramskurs. Min ADHD gör att jag har problem med motoriken och perceptioner. Jag har svårt för att greja med bollar och hinner inte alltid reagera pm någon passar mig. Jag har också svårt för att förstå instriuktioner som intr är i ord. Pluggar man teoretiska ämnen har man rätt till massa hjälp, stödpersoner, längre examinationstid och längre tid för inlämningsuppgifter. Jag har aldrig behövt nåt sånt. När man läser praktiska ämnen finns inga rättigheter. Trots att jag bett om stöd och hjälp får jag absolut ingen och dessutom har mina lärare så mycket fördomar att dem är elaka mot mig och jag har fått kommentarer som: Vad gör du här egentligen? Du är så osjälvständig. Du lägger alltid ifrån dig skulden. Du kritiserar alltid instruktionerna, vilket säkert beror på att du bara inte vill. Diskrimineringsombudsmannen säger att lagen är begränsad när det gäller sånna här typer av funktionshinder men nåt måste jag väl kunna göra? Jag är så jävla trött på att känna mig värdelös och på att behöva försvara mig själv, min sjukdom och mitt yrkesval. Vad fan ska jag göra?

Annons:
Zaphix
5/29/13, 4:52 PM
#1

Finns ingen kurator eller liknande på skolan som kan hjälpa till vid såna situationer du är i?

De kan vara bra att ha med om man bokar in ett enskilt samtal med kursledaren där ni kan diskutera ert problem.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Moa-]
5/29/13, 4:55 PM
#2