Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2268 ggr
Eywa
5/31/13, 10:57 PM

Jag orkar inte mer nu!

Hej! (varning för långt inlägg)

Jag känner verkligen att jag inte klarar av det här längre. Jag har kämpat i hela mitt liv med detta, och jag orkar inte mer. Jag kan inte leva i samhället! Jag passar inte in på några plan och jag får ingen som helst hjälp. Jag känner mig bortkastad och ignorerad så det bara skriker om det.

Droppen var när jag nyligen blev lurad av en säljare på närmare 15000 kr. Jag har INTE råd med detta och mitt nystartade lilla företag kommer att gå i konkurs innan det ens har funnits i 6 månader. Detta för att jag inte klarade av att förstå vad han menade. Är det meningen att man ska kunna läsa mellan raderna i ett telefonsamtal? Självklart har jag stora problem med att ta tag i såna här saker så jag brukar bara få ångest och ignorera problemet tills det "försvinner". I det här fallet gå till kronofogden. Men egentligen är det inte det jag vill prata om, det är bara en av alla saker som händer mig på grund av att jag föddes konstig.

Jag har redan skulder hos kronofogden pga mina problem. Jag kan inte betala räkningar i tid eller hålla reda på papper eller ens förstå konsekvenserna. Men sen finns dom där och påminner mig gång på gång. Nu kan jag ju inte hyra lägenhet eller ta lån för att köpa hus och bil någonsin i mitt liv. Därför kommer jag inom ett par år bli hemlös. Socialen kan inte hjälpa mig. Jag börjar redan planera inför det. Jag har nämligen INGEN jag kan bo hos. Jag bor just nu hos en kompis i en studentlägenhet och om två år kommer hon sluta plugga och då ska hon flytta ihop med sin flickvän. Då står jag på gatan.

Jag kan inte börja plugga för att jag sabbade mina studier sist, givetvis pga mina problem. 

Jag sitter alltså i en jävla sits och jag undrar verkligen hur ni med AS och andra diagnoser gör för att klara av att leva i vårat samhälle utan att ständigt ha självmordstankar..

Annons:
[jadestone]
5/31/13, 11:08 PM
#1

Varför kan inte soc hjälpa dej?? Du är ju stort sett hemlös redan. Tyvärr kan jag inte komma med några bra ideer o lösningar för dej, för jag springer runt i cirklar själv o väntar på att få någon hjälp med nåt. Var bor du någonstans? Detta samhälle är ju helt otroligt.

Jag förstår precis din känsla av att inte orka mer.

Vill du ha någon att prata me så får du gärna pma.

Kram

Zaphix
6/1/13, 9:26 AM
#2

Måste du ha ett eget företag eller är det bättre om du istället letar upp en arbetsplats du kan få trygghet och lugn på?

Det kanske är att kämpa i för mycket motvind för dig just nu.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: