Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2665 ggr
Emelie-E
6/11/13, 1:00 PM

Hur mycket tid ska man ge det?

Testar att skriva här igen, trots dåligt med svar sist jag skrev. Jag började med Concerta i början på maj. Har inte märkt av någon som helst effekt men däremot en del jobbiga biverkninga, ångest, hjärtklappning, noll ork att göra någonting osv. Då jag gärna vill att medicinen ska fungera har jag nu höjt dosen till 27mg och har ätit det sen i söndags. Än har jag inte märkt något positivt utan bara en massa negativt.. Jag orkar inte mer nu. Orken och lusten till att göra någonting är totalt bortblåst. Ångesten finns där hela tiden. Sen jag höjde dosen har jag nu också svårt att somna om kvällarna. Hur länge ska man försöka med medicinen? Jag är så rädd att detta blir "bestående" om jag slutar. Jag är så rädd att jag inte kommer orka med min son på 2.5 år. Han växer och utvecklas så mycket just nu och jag hinner inte med. Det känns som att han glider ifrån mig. Det har alltid varit han som har hållit mig uppe, men nu börjar det gå åt andra hållet. Han utvecklas så mycket nu och behöver en mamma som orkar och vet vad hon ska göra, som finns där och visar och säger ifrån när något blir fel. Men jag vet inte längre hur jag ska göra. Jag orkar inte.. Jag känner mig värdelös. Jag kvävs. Jag kvävs av alla måsten. Jag vill bara få andas. Få komma upp till ytan igen och känna att jag orkar. Men jag bara sjunker.. Fort går det också…

Annons:
iSawa
6/11/13, 5:09 PM
#1

Har själv inte påbörjat min medicinering än så jag vet inte men så som du beskriver att du känner och mår är det av stor vikt att då går och pratar med någon. Om du får en samtalskontakt som kan stötta dig och vägleda dig tror jag att du kommer må mycket bättre =)

Tjoliloo
6/11/13, 11:52 PM
#2

Hej! Du kanske skulle prova Voxra så du får tillbaka din energi..tar bort ångest oxå! Prata med din läkare. :)

Emelie-E
6/12/13, 9:43 AM
#3

#1 ja, kanske, men det känns lite som att de ger mig mediciner och sen får jag klara mig själv. Har bara kontakt med en sjuksköterska som kollar upp hur det funkar med medicinen och inget mer. Sa sist att jag mådde väldigt dåligt men besöket tog ca 10 min och sen sitter man här igen. Men sen vet jag inte om jag orkar att ha någon samtalskontakt heller.. Jag blev remitterad till habiliteringen sist jag var hos läkaren och inte ens det vet jag om jag kommer klara av. Regelbundna besök är något som är väldigt jobbigt för mig att ta mig igenom. #2 Vad är Voxra för något? Har för tillfället ingen kontakt med min läkare och få en ny tid till honom kan ta veckor.. Dock ska jag till sjuksköterskan på måndag igen för att prata om medicinen så jag får se vad hon säger då. Jag är väldigt tveksam till om jag kommer orka fortsätta med den om det ska vara så här. Märker ju ingen bättring alls.

Upp till toppen
Annons: