Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1448 ggr
tarotlasse
6/20/13, 5:32 PM

I dag känns det tufft.

Var på möte hos soc i dag visserligen ett väldigt bra bemötande och personer som pratade så man begrep vad dom sa. Men fick besked i dag att jag ska få hemhjälp. Fick även besked att AF,FK psyk o soc startade en utredning i måndags om min arbetsförmåga. Har klarat mig själv i hela mitt vuxna liv o har nog arbetat mer en de flesta. Att inse att jag inte längre klarar detta längre känns jäkligt tufft just nu. Började med att jag sökte handikaps ersättning o fick avslag. När jag sökte hjälp med överklagandet så kopplades soc in. Sedan gick allt fruktansvärt snabbt o jag har svårt att fatta vad som hände. Men det blir nog bra i slutändan när jag lyckas få tankarna på plats. Är nog tur att det finns de i omgivningen som ser det jag inte själv ser. Men vissa saker är jobbbiga att inse. Så passar jag på att önska er alla en trevlig midsommar. Lasse

Annons:
Strumpor
6/20/13, 5:42 PM
#1

Jag har själv ADD och jobbar som boendestödjare. Antar att det är denna hemhjälp du ska få. Ibland önskar jag att jag själv kunde ha en boendestödjare som bara kunde komma för att kolla att jag gjort det jag lovat mig själv att göra. Förstår att det måste vara jobbigt och det kommer ta tid innan allt börjat smälta. Önskar dig all lycka!

tarotlasse
6/20/13, 6:17 PM
#2

Tack strumpor. jag har själv arbetat som personligassistent innan. Så känns helt fel att arbeta med att hjälpa andra o sedan själv få hjälp Det blev beslutat om ett utökat boende stöd vad det innebär vet jag inte riktigt ännu. Jag sa nej till boende stöd jag vet mycket väl vad som ska göras de behöver ingen tala om för mig. Problemet är att jag är så slutkörd så jag orkar inte göra det. Så kommer bli ett boendestöd som även kommer hjälpa mig rent praktiskt med vissa sysslor. Lasse

Upp till toppen
Annons: