Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1517 ggr
Tintin82
6/21/13, 12:26 AM

Känslor!

Min diagnos ADD/as och jobbar inom restaurang branchen på lönebidrag men det är inte det som saken gäller. Jag tänker inte så mycket på min diagnos har haft den i 4 år och efter mitt svar har jag fått hjälp att komma ut i arbetslivet mm. Sedan någon månad har jag varit intresserad av en kille som är fastighetsskötare i området och eftersom jag även är på nedre våningen och jobbar så bad jag fastighetsskötarna om att sätta upp något så att folk skulle förstå att inte öppna nödutgången för då går larmet. Dom sa då till denna killen och när jag stod och sålde glass så kom han fram och visade vad han hade gjort och efter det har han försökt att små prata lite och en gång när jag sprang ner för rulltrappan så sa han "vilken motion du får" och jag bara skrattade. Jag vet att han är blyg men vet att jag vill lära känna honom. I bland går jag in på mötesplatsen jag är medlem där men jag är inte VIP så jag kan inte skriva men kollade "singlar" och då såg jag att han hade profil där så jag var inne och tittade och sedan upptäckte jag att han varit inne på min sida också men jag har varit inne lite mer tror jag. Känner att jag har så mycket att göra så det hinns knappt med att svara och känner att han kanske tror att jag är "off". Jag vill lära känna denna kille mera och se vad som händer och han kanske känner att han inte får något gensvar. Folk säger att man ska prata ansikte mot ansikte men känns som det är sp mycket under dagen. På hans sida på mötesplatsen har han sin mailadress och jag fick honom att börja snacka lite med mig trots att han är blyg så då undrar jag om det är jättekonstigt att maila honom?? Snälla säg att det inte är idiotiskt:) det behöver inte betyda något mer att vi blir vänner men jag vill inte att det ska rinna ut i sanden. Tänkte typ skriva och hälsa honom en glad midsommar. Det med min diagnos var att folk säger att folk med AS analyserar så mycket och det gör vi nog men känns som mail kontakt är min enda chans att visa att jag inte är helt "off"

Annons:
Rundgång
7/23/13, 10:02 PM
#1

Det är klart du ska mejla. Hoppas det blev av till midsommar.

Rundgång
7/24/13, 10:46 AM
#2

Förtydligande: i och med att han har kollat in din sida är det inte konstigt om du skickar en eposthälsning. Kan du se vad han har för intressen? Något du kan haka på?

Upp till toppen
Annons: