Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 5280 ggr
nikkaluokta
7/1/13, 12:08 PM

Xanor

Jag äter bl a Xanor depot 1 mg morgon å kväll… Men undrar… Hur länge håller dom i sig? Varar lixom?

Annons:
Praefatio
7/1/13, 1:23 PM
#1

Halveringstiden för Xanor Depot är 12 timmar, effekten varar alltså ungefär lika länge. Det finns yttre faktorer som spelar in också, hur länge du har tagit dem, hur mycket kroppsmassa du har etc.

nikkaluokta
7/1/13, 1:43 PM
#2

#1 Tack… Jaa jag har ADHD å håller på att ställa in medicin… Fått Xanor oxå å tycker jag mår bra… Kanske en kombo av den å Medikinet… Har tusen frågor å hänger här å läser å läser… Ställer frågor i massor :-) Har ätit Xanor i snart 2 veckor bara…

.m.m
7/3/13, 2:51 AM
#3

Xanor är ingen medicin man står på utan mer en akutmedicin. De är en av de starkaste beroendeframkallande läkemedlen som skrivs ut på recept idag och kan vara vanebildande. Halveringstid betyder att det är så lång tid du har 100% effekt, sedan börjar effekten sakta klinga av men kan ha effekt mkt längre än så, ofta upp till ett dygn, beroende på redan nämna faktorer. Du får inte åka utomlands med dem i väskan eller i kroppen för du kan åka in för narkotikainnehav. De säljs massor av dessa på svarta marknaden till narkotikamissbrukare. Du kan även åka in för rattfylleri om du blir stannad av polis med de i kroppen. Be din läkare om att få höra vad det finns för alternativ och be om statistik för dem som har stått på xanor för att öka dosen succesivt för att kunna uppnå samma effekt och till sist hamnat på ett avvänjningshem… Jag vet läkare som kallat preparatet för 'rävgift'… Säkert av en anledning. Jag är mycket frågande till varför detta skrivs ut till en ADHD patient som stående medicin. Ifågasätt!

nikkaluokta
7/3/13, 5:13 PM
#4

#3 shine… Tack tack tack för ditt svar å din upplysning! Jag har nyss börjat medicinera mot min ADHD å känner mig villrådig å fattar inte riktigt… Vad när hur… Jag vill inte bli beroende å jag vill absolut inte bli av med körkortet!!! Min ordinarie läkare har semester å den som skrev ut Xanor är typ vikarie… Han tyckte jag skulle få bort min rastlöshet med Xanor?! Jag som inget vet om adhd-medicin trodde honom… Känner mig ledsen nu…

Ladydragon
7/3/13, 6:51 PM
#5

Det är alltid bra att använda hemsidan Fass för att slå upp sina mediciner kolla biverkningar vad dom är till för m.m

Upp till toppen
Annons: