Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2987 ggr
Illusion
7/3/13, 12:49 AM

Förlorar intresset för allt, jämt!

Hej! Jag undrar om det är nån här som har samma problem som mig när det kommer till hobbys. jag får en hobby sen efter nån dag, vecka  eller månader senare så poff har jag tröttnat, Ingenting är kul. Jag har provat nästan allt. Även saker som inte har intresserat mig. Jag har massa diagnoser och jag undrar om detta kan vara en anledning för att jag tappar intresset så fort. Känns meningslöst att bli ihop med nån tex för jag vet att jag ändå kommer förlora intresset för dom såsmåning om.


☮ and ❤ among each other ✿

Annons:
Zaphix
7/3/13, 7:51 AM
#1

Så är jag också. Men jag accepterar det och gör det jag har lust för just då. Hur länge jag är intresserad spelar ingen roll, det som spelar roll är att jag är intresserad just nu.

Jag går in med attiyden "vad intressant!" om det mesta i mitt liv.. "Vad intressent att jag blev intresserad av att sticka istället för att måla nu och stickar hela tiden istället".

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

creativitet
7/3/13, 10:39 AM
#2

Ihhh vad jag känner igen mig…;-) Jag är oerhört intressestyrd samtidigt som det pendlar oerhört vad jag är intresserad av. Jag kan gå in för mina hobbys med liv och lust under en tid, för att sen totalt rata dem.Jag blir oerhört seriöst intresserad av en viss sak "just då" och läser på allt jag kan hitta, köper allt jag behöver för att komma igång. Sen, när jag väl har kommit igång och ofta blivit bra på det jag gör- då tappar jag plötsligt intresset totalt. Jag är duktig på mycket inom design och kan ofta göra lite affärer med det jag gör- men tappar intresset när det blir "för stort" eller då jag tycker att det inte längre utmanar. En mycket irriterande egenskap som faktiskt gör mig rätt irriterad på mig själv. På något vis så är det så fruktansvärt motsträvigt att ta upp tråden igen att det helt enkelt inte går! Detta innebär ofta att folk som vill köpa det jag gör står som frågetecken och undrar varför jag inte tar chansen och säljer och jag står här men en massa material men ett totalt stopp i tankeverksamheten som gör att allt bara ligger och så hittar jag något annat att snöa in på…… ;-P

"Livet i mitt huvud är långt mer intressant än livet utanför"

Illusion
7/5/13, 12:12 AM
#3

#1 nej men det är ju jätte jobbigt tycker jag, jag tycker verkligen inte att det är intressant. Men skit bra att du har hittat ditt sätt att hantera situationen :) har du nån diagnos om jag får fråga?

#2 har du nån diagnos om jag får fråga? eller vet du vad det är som gör såhär?


☮ and ❤ among each other ✿

Zaphix
7/5/13, 12:43 AM
#4

#1: ADHD.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

nlinds
7/5/13, 8:54 AM
#5

Jag är exakt likadan. Dock han jag "ta upp" intresset igen efter ett par månader, hålla på med det i en dag eller två för att sedan tröttna igen..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

creativitet
7/5/13, 2:57 PM
#6

Jag har ADD diagnos. Jag kämpar ständigt för att lära mig att avsluta saker och att inte tvärt avbryta när intresset plötsligt tar slut. Men det är fruktansvärt svårt. De vardagliga sakerna har jag rätt bra struktur på sedan några år, tack vare en strikt planering som jag måste hålla mig till, annars funkar jag inte. Värre är det ju då, tyvärr, med intressestyrda saker/hobbies. Där är jag fortfarande väldigt ostrukturerad….

"Livet i mitt huvud är långt mer intressant än livet utanför"

Annons:
Illusion
7/10/13, 9:01 PM
#7

Ahaaa okej då då fattar jag vilken diagnos det är som ställer till det för mig! Tack alla :)


☮ and ❤ among each other ✿

CamillaS
7/12/13, 8:23 PM
#8

#2 Jösses det var nästan som att jag skrivit det där! Kände igen mig så mycket i det du skrev! Har också ADD diagnos. 😊

Upp till toppen
Annons: