Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2474 ggr
heka62
2013-07-27 07:11

Metamina

Jag tyckte Metamina var ganska bra, skulle få dosen höjd, för jag kände att den inte riktigt nådde, ända fram. Från 14 till 16 tabletter om dan. Men min Ekonomiska sitvatution gör att, jag inte har råd, jag har kommit in i ett sånt trappsteg, på Apoteket, 1800 kr, kostar det just nu, och jag tror inte att jag kan få avbetala. Min fru tyckte att, jag blev mer förvirrad. Jag lever i ett enormt kaotiskt liv, så mig kan man inte använda som exempel på hur någon medicin fungerar på nåt. Jag fyller snart 51, jag var 49 år, när man utredde mig, och kom fram till, att jag har renodlad AD/HD. Jag har den sorten som t.e.x har jag varken ångest eller depressioner, ändå har jag obotlig Hepatit C, Åderbråck i matstrupen och Lever Cancer. Jag har blivit opererad med Laser, mot Cancern, men det finns kvar, små vita prickar som, väldigt troligt är Cancer på uppväxt. I Augusti, har jag Läkar tid, där vi ska diskutera Lever transplantation. Eftersom min Hepatit inte går att få bort, så är transplantationen väldigt riskfylld. Jag går inte in på några detaljer, men om någon svarar på det här, berätta inte om nån, kusins frus dotters mans bror, som levde lyckligt i 25 år till. det är 80% chans att min kropp spottar ut den ny Levern. Mina sjukdomar räcker inte för att få vara sjukskriven, så jag är arbets sökande, och får aktivitets  ersättning, efter skatt 5000 kr/mån. Har med banklån och månads avgift, en boende kostnad på 17000 + el, och såklart massa andra räkningar. Hann gå i skola så mycket att jag kan, räkna ut, att det här går käpp rätt åt skogen, fast min fru jobbar. Vi blev lurade till att köpa vår hyresbostad, med löften om att vattenskadan skulle fixas. Synd att dom gjorde allt fel och att första styrelsen sålde sina radhus och sedan fick vi information om, hur mycket månads avgiften skulle höjas. Första styrelsen tog ett beslut om stambyte och lånade 31miljoner. Jag varnade folk för det här, jag sa att det kommer att kosta 25 miljoner, jag hade lite fel. Jag förstod ju det här så jag skulle också sälja, men styrelsen sinkade reparationen, på vårt radhus, så jag hade varken kök eller badrum att visa upp. Månads avgiften höjdes med 40%. 2275 kr till per månad. Nu förstår ni säkert varför jag,  inte är nåt bra exempel, vad det gäller Metamina. Det tragikomiska är, att jag har jobbat med vatten skador sedan 1986, fram till december 2012. Golvet som dom la i köket är ganska speciellt, och jag var en av dom första i Sverige som la såna golv, den är fel gjord. AD/HD är inte någon funktions nedsättning, det är en gåva, utan den hade jag gett upp detta liv. Hej hej.

Annons:
gemigenchans
2013-07-27 15:54
#1

Hej, förstår inte riktigt vad som ska diskuteras (lite trög) men fick du leversjukdom av Metamina?

gemigenchans
2013-07-27 15:56
#2

Men medicinen går väl på frikortet? Har för mig att den kostar 300någonting

Honestyisdead
2013-07-28 16:29
#3

Eftersom du är lver 50 år är det inte aktivitetsersättning du får. Den kan man bara få upp till 30 år.

mayolica
2013-07-28 23:55
#4

?? Du kanske ska lyssna på din fru 😮

~ mayolica ~

tarotlasse
2013-08-06 19:17
#5

#3 Hera det  där måste du missförstått. 

Jag är 52 år och får  också aktivitets ersättning.

Men man håller på att utreda om jag i stället ska få 50% sjukbidrag och 50% OSA i stället.

Lasse

Honestyisdead
2013-08-06 19:23
#6

5 nej, man får endast aktivitetsersättning till man är 30 år. Står klart och tydligt på deras soda. Du får nog aktivitetsstöd.

Annons:
tarotlasse
2013-08-06 19:27
#7

#6 

Ja så hter det.  Jag gick och tittade på utbetalnings avin står aktivitetsstöd där. Trodde det vra samma sak.

Lasse

Upp till toppen
Annons: