Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 4328 ggr
[jonbocken]
7/29/13, 1:49 PM

Barfota utomhus på sommaren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag alltid gillat att gå barfota så ofta jag kan på sommaren har det blivit en vana för mig, dom flesta har bara kommenterat det med glada ord men ibland har det hänt att någon tittat lite snett och menat på att jag skulle ta på mig ett par skor, inget som jag har brytt mig om men vad tycker ni?

Annons:
nlinds
7/29/13, 1:53 PM
#1

ääälskar att gå barfota, både inomhus och utomhus !! Men vi bor typ i stan, mycket glas och sånt på backen :( .. Så har oftast på mig ett par lätta foppatofflor/flippflopp eller liknande.. :/

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Honestyisdead
7/29/13, 2:00 PM
#2

Hatar att vara barfota. Finner det mycket obehagligt.

Zolah
7/29/13, 3:08 PM
#3

Jag älskar footie freedom! dock har jag på mig sandaler för det mesta då det finns så mycket glas

[x8nightdroid]1
7/29/13, 3:24 PM
#4

Är helt nojig när det gäller fötterna. Går inte ens barfota inomhus. Och blir nervös när folk gör det utomhus. Men det klart man ska få göra det om man vill :)

nlinds
7/29/13, 3:57 PM
#5

#4  varför nervös :O ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[jonbocken]
7/29/13, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Varm sand på stranden under fötterna är underbart på sommaren precis som ljummen asfalt i storstaden kan vara, alltid lika härligt på våren då man får låta sockorna ligga kvar i byrålådan tills det blir höst, den sträva ytan under fotsulorna efter sommarens barfotagående bidrar till att man inte är lika känslig under fötterna när man vandrar i terräng, härom veckan när jag satt på ett café i stan var det en person som frågade om han fick ta ett foto på mina fötter, förra sommaren när jag låg på en brygga blev jag tom kittlad av en okänd kvinna som undrade om hon fick prova mina reflexer så den erfarenhet jag har av att gå barfota kan ibland skapa nya sociala kontakter.

Annons:
[Ulvrot]
7/30/13, 7:16 AM
#7

Va härligt det låter :D Jag är själv en som gillar barfotakänslan, men jag har skor på mig. I stan är jag rädd för glasspliter, fimpar etc. och i terrängen finner jag det skönast med skor på. Jag använder dock fivefingers som behåller en del av barfotakänslan :) Kan kanske vara ett tips för hösten när det blivit för kallt att gå barfota :) Dom kostar dock en del, men i gengälld så hållder dom enormt bra, går att tvätta i maskin och du kan utan problem vara barfota i skon (vilket också är lite tanken med skon). 

http://www.vibramfivefingers.com/index.htm

[x8nightdroid]1
7/30/13, 6:58 PM
#8

#5  

Kan vara för att jag har barn och är rädd att dom eller andra ska skada sig. Finns ju en massa scary att trampa på. Insekter, taggar, glas osv.
Verkligen en utmaning för den med liiiite kontrollbehov.

zatanica
7/30/13, 7:26 PM
#9

Älskar att vara barfota, är helst alltid utan strumpor året runt. Däremot så är jag samtidigt livrädd att trampa på typ sniglar och daggmaskar, älskar känslan av varm sand, kall sand, asfalt, mjuk mossa i skogen bland annat.

[jonbocken]
7/31/13, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Även om det är härligt att gå barfota kan jag ändå förstå rädslan att trampa på något otäckt, det hände mig senast för 2 veckor sedan då jag klev på en rosentagg vilket fortfarande känns lite ömt, annars är Öland som jag just nu befinner mig på ett riktigt "Barfotaland", en hel del människor både på campingplatser och runt båthamnar går barfota hela dagarna vilket gör det väldigt naturligt att också göra det själv, kom ihåg att jag som liten avskydde att gå barfota men som vuxen så älskar jag det, här sitter jag på en brygga och myser en tidig morgon utan skor.

Upp till toppen
Annons: