Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1117 ggr
CherryLenore
2013-08-25 22:53

Att känna igen sig, men inte veta/våga

Hej!

30+ s.k. vuxen människa med allt vad det innebär. Har kämpat med depression sedan barnsben, gått åratal i terapi, blivit utskriven, friskskriven, börjat med medicinering igen. Ska jag vara ärlig har det aldrig fallit mig in tidigare att tänka att det skulle handla om någon form av ADHD/ADD problematik. Jag har alltid varit en duktig flicka (som visserligen överkompenserat för allt jag inte fixar, som tider, planering och struktur). Har på senare tid börjat läsa om ADD och känner igen mig själv något enormt, men vet inte vart jag ska göra av det här. Börja på en ny utredning? Är så jävla rädd att läkaren ska börja garva åt mig, eller något annat idiotiskt. Att jag är inbillningssjuk, att jag bara intalat mig själv dethär för att slippa konfronteras med att jag är lat, slarvig, omogen och asocial. Jag vill nog helst av allt bara kunna sluta fred med mig själv, sluta att kriga. Men det är så jävla svårt när man hela tiden sätter krokben för sig själv och de man har närmst.

Ja vi får väl se.

Annons:
.m.m
2013-08-26 04:22
#1

Hej! Jag har egentligen inga kloka råd att ge dig förutom att önska dig lycka till! Stå på dig. Berätta om dina rädslor, fråga om dina misstankar kan vara befogade och be om att få veta mer, exempelvis med en utredning… Jag vet inte hur utredningen på en vuxen går till. Det är säkert nån här inne som vet och kan berätta mer om. Jag vet dock inte hur mycket det asociala har med ADD att göra, om det inte är så att du är rädd att göra bort dig som du beskriver och därför drar dig undan..?

CherryLenore
2013-08-26 20:10
#2

Tack för dina ord Shine och ja du har delvis rätt, angående det asociala.

Upp till toppen
Annons: