Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

bra info om ADD på nätet?

2013-09-01 09:43 #0 av: scheindel

Hej,

Jag har börjat misstänka att jag har ADD, men jag vet egentligen väldigt lite om det. Har försökt googla, men jag tycker det mesta av infon jag hittat handlar om ADHD och jag har definitivt ingen hyperaktivitet, så den infon känns inte riktigt aktuell för min del. Har ni tips på länkar till information specifikt om ADD?

Jag kommer att diskutera det med min läkare, men jag vill ha så mycket kunskap som möjligt innan.

Anmäl
2013-09-01 11:26 #1 av: Pelle Långlös

Hyperaktivitet behöver inte betyda att man står och hoppar utan även rastlös ingår i adhd. Tex att vicka på fötterna jämnt eller sitter och trummar med pennan eller liknande.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-09-01 19:23 #2 av: scheindel

fast det gör jag inte heller.

Anmäl
2013-09-02 21:51 #3 av: Shine

Mycket lättöversiktligt.

ADHD
http://bloggmalplace.wordpress.com/2010/12/30/adhd-i-bilder/

ADD

http://bloggmalplace.wordpress.com/2010/12/30/add-hypoaktiv-adhd/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.