Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1055 ggr
Liselottejohansson
9/2/13, 2:34 PM

concerta

Hejsan! Nu har jag ätit Concerta i 5 dagar ( 36mg på morgonen ) och för mig håller det i fram till lunch ungefär. Jag skulle behöva något efter lunch också.. känns ju onödigt att trycka i mej tabletter som bara hjälper mej i ca 4 timmar och sen blir jag som vanligt igen. Är detta vanligt eller är det kanske så att jag behöva en till tablett? Jag studera, så behöver funka på eftermiddagen också.. har min första kontakt med läkaren sedan jag började med medicinen om ca en månad… vad tycker ni jag ska göra?

Annons:
fluffymind
9/2/13, 4:46 PM
#1

Du är i början av programmet, så de försöker sätta rätt dos på dig, med hänsyn till verkan och biverkan, så är allt annars OK, så kommer du antagligen få större och/eller fler doser. Jag var helt otillräknelig på eftermiddagen innan jag efter tre månader erbjöds påfyllningtabletter, jag äter 54 mg på morgonen och 27 mg till lunch. Dottern, som har samma diagnos, har dessutom 10 mg Ritalin, direktverkande, för att jämna ut kurvorna. Jag hoppas bli erbjuden dem också, men annars är lunchtabletten min räddning.

Min hustru surar, för nu kommer kraschen ungefär när det är dags att umgås med familjen.

Liselottejohansson
9/2/13, 5:18 PM
#2

#1 Åh okej.. vill liksom inte känna pressen att jag måste göra allt dom 4 timmarna det är verksamt, då blir jag ju stressad! Och det är pp eftermiddagen som jag behöver få mest gjort. Men jag tycker att det är lång tid att vänta ( en månad ) innan jag får träffa läkaren igen.. men det kanske är normalt. .

[cantgiveher10]
9/4/13, 12:24 PM
#3

vänta tills du kommer upp i rätt dos.
jag ligger på 108mg om dagen o medicinen håller i 12 timmar för mig. om jag ska göra något som kräver att jag är på alerten har jag Ritalin också.

när jag började med medicinen o låg på 36mg ville jag bara sluta, jag blev jätte trött o arg o hatade det. doktorn förklarade det som att det var rätt medicin för mig, kroppen fick något den ville ha, men inte tillräckligt.

så ge det tid..

Upp till toppen
Annons: