Annons:
Etikettkan-jag-ha-npf
Läst 1380 ggr
jaxx
2013-09-28 14:24

ADD i vuxen ålder?

Hej! Jag är en tjej (om man fortfarande är det nu) på 25 år.. Hela min uppväxt har jag varit en "jobbig" unge i skolan som Aldrig kunnat koncentrera mig. Dock Var skolan jag gick på usel i den bemärkelsen att mina föräldrar aldrig blivit kontaktade. Hemma var jag inte lika "vild", kanske för att jag sällan var hemma och hemma var jag mer "elak" mot mina systrar. Dem har åkt på stryk för att dem suttit i samma rum där jag förlorat ett liv på tv-spel exempelvis. Men ett tag lugnade jag ner mig ganska rejält. Den senaste tiden har jag dock haft oerhört svårt att kontrollera min ilska. Jag brusar upp ordentligt av att man kanske inte stänger av mikrons pipande ljud tillräckligt snabbt eller för att bussen är 2 min sen. Jag tror att utbrotten är stressrelsterade och blir värre när det saknas ordning och reda.. Tilläggas bör att jag är ganska lat, dock sover jag inte mer än normalt. Enkla saker som städning och tvätt krävs nästintill en hel dags tillgivenhet för att bli klart.. Är det någon som har diagnosen, som kan säga om mina "symptom" är typiska? Tack :)

Annons:
kundvagnsgnu
2013-10-01 13:33
#1

Jag är 20 och fick min add-diagnos i 15-årsåldern. 
Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Kan bli helt blixtförbannad på helt meningslösa saker. Får panik på ljud (till exempel mikron) eller när någons mobil ringer och denne inte svarar tillräckligt fort… Har väl bättrat mig lite grann, men det är väldigt svårt.


Upp till toppen
Annons: