Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 1622 ggr
tarotlasse
2013-10-10 02:05

Att vara våldsam

Jag har precis kommit hem från en jätte trevlig kväll som slutade på ett litet tråkigt sätt. 
Jag träffade en barndomsvän som jag tappade kontakten med för 16 år sedan. Vi gick ut på stan och tog ett par pilsner och hade en jätte trevlig kväll. 
När jag skulle åka hem så nu på nattkvisten går det inte så många bussar så beslutade att ta en promenad genom stan. 
Mina vänner har så många gånger varnat mig för detta men aldrig ngn som velat antasta en gammal små dragen gubbe o Har många gånger mött desssa busar och har alltid gått bra o prata dom till rätta. 
I kväll mötte jag två rädda och osäkra småkillar av någon anledning har jag en lugnande inverkan på dessa trasiga själar. Jag har aldrig varit rädd för dessa satackars rädda och ångestfulla personer. 
I dag hände ett mycket obehaligt möte vid  stadsparken kom det fram två unga killar den ena killen var mörkhyad den andra killen hans kompis han var hel svart  och jag är abosolut inte ngn rasist. 

Dessa två var mycket otrevliga och det skulle pryla skiten ur mig eftersom jag var en kaxig gubbe som inte passade deras smak.
Den ena killen gjorde ngt jäkligt dumstridigt han flög på mig jag som inte är den våldsamamste personen här på jorden o den ljus bruna killen gick fram till mig med bredbenta ben och tog tag i min skinn Jacka och sa att jag var en kaxig och dum gammal guppe som skulle ha stryk.
Den kolsvarta killen bara skratta o titta på mig och sa ngt om att jag behövde göra vissa förändringar i mitt ansikts utsende 
Nu blev det inte riktigt så! 
Personen som höll min krage på skinnjackan.och spotta bredvid mitt ansikte  men är man en sådan djupt tänkande man så är man ju i väldigt djupa tankar om man då ställer sig med särade ben framför en gammal 60i alist. 
Vi med ADHD kan ju få reflex ryckningar o kan ha inslag av Touretss. 
och av ngn anledning jag fick tydligen en rejäl spasm i benet o knät. 
När jag gick därifrån så låg dennna mörkhyade pojke på gatan o kved o med svagt knappt hörbart  pratade han om några kulor som flyttat sig upp i halsen. 
Jag trodde de slutat spela kula i den åldern.
Hans lika lilla tuffa kompis som tidigare var helt svart i ansiktet såg helt plötsligt väldigt blek ut i ansiketet jag har aldrig i mitt liv varit våldsam men jag får säga det kändes faktiskt riktigt bra och jag var trots detta våldsamma betende stolt över mig själv när jag fortsatte gå hem genom parken. 
Pojken låg fortfarande o kved när jag gick därifrån.

Jag tror och misstänker att detta var sista gången dessa killar överföll en gammal gubbe i stadsparken i Helsingborg.
Den ena lär nog ha ont i kulorna några dagar och den andra ja han var bara rädd.
Efter ngn minut kom en polis bil till platsen men då var jag redan på väg därifrån.

Lasse

Annons:
Honestyisdead
2013-10-10 06:39
#1

Du hade jäkla tur. En spark på pungen brukar inte skrämma den som är ute efter att råna och bråka.

M A N I N A N
2013-10-10 07:57
#2

Bara det inte anses att du tog till mera våld än nöden krävde… Lika bra att du inte var kvar när polisen kom, tror jag.

Upp till toppen
Annons: