Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Concerta+ Cilest (P-piller)

2013-10-12 14:57 #0 av: kattfesk

Jag har ätit concerta i 2 ½ år uppe i 36+36 mg (upp delat på dagen)

för ett år sen började jag med p-pillret nevoletta men bytte till Cilest pga att jag mitt då varande glada humör blev omtumlande av humörsvängningar och allt blev en röra igen..

Innan jag började med p-piller kunde jag promenera hur långt som helst, jag kunde springa och jogga.

När jag började kunde jag knappt gå till bilen utan att börja flåsa och hjärtat skenade.. 

Nu har jag spiral och åter lugn som en filbunke och ordningen är påväg tillbaka!

Är det någon mer där ute som äter concerta och p-piller som upplever eller upplevt detta?

Anmäl
2013-10-12 15:08 #1 av: silversol35

Har inte käkat p-piller samtidigt som cs, men för länge sedan när jag käkade p-piller så blev jag deprimerad som sjutton av dem. Tror det är en ganska vanlig biverkning. Tror inte det är så hälsosamt att tillföra massa hormoner till kroppen egentligen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.