Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 2313 ggr
missporcelain
10/16/13, 10:48 PM

Ojoj, ny ung tjej med ADHD!

Tjena, oj detta känns som ett stort steg för mig. Jag började med råttor.ifokus.se, men av någon anledning hamnade jag här. Jag tänker att där kanske finns någon som är med/har varit med om samma som jag går igenom och har gått igenom.
Så ja, då får jag väl skriva vad jag "lider" av…

Jag har sen 12 års åldern lidit av depressioner och inte fått den hjälp jag behövt då jag bara har haft ett "tonårsbeteende". Sedan jag var 14 har jag haft ett stört sömnbeteende och idag är det värre än innan - Sover högst 1 timme per morron. Lägger mig vid 22-23 och somnar vid sju på morgonen. Jag har alltid varit duktig på att läsa och enligt vissa är jag ganska smart, MEN jag har alltid fått kommentaren "du kan bättre", speciellt i skolan. För jag är den som skjuter upp det i sista sekunden och gör det ganska slarvigt. Jag gör det inte med flit, utan det bara händer! När jag var 17, så fick jag igenom att gå på vårdcentralen i Skurup, skåne istället för BUP. Detta gick ganska bra, sedan flyttade jag hemifrån för jag hade alla vänner + pojkvän i Växjö.

När jag flyttade så upplevde jag mina humörsvängingar mycket värre än innan, det kan gå från "jag hatar mig själv, jag kanske borde ta lite tabletter" till att "fan vad sexig jag är, fan vad fult rum jag har, kanske borde städa och möblera om", och då börjar jag såklart möblera om. Jag fick en tid på psyk i Växjö och pratade med en läkare om vad jag kunde lida av. Han satte diagnos "blandad personlighetsstörning" och något sorts ätstörning. Jag hetsäter mellan varven, svälter mig mellan varven och har ett väldigt konstigt förhållande till mat. Sedan så skickade han vidare mig för uttredning av ADHD, vilket jag har trott att jag hade innan men ej blivit tagen på allvar, eftersom jag klarar av skolan…(?)

Idag har jag en samtalskontakt, KBT-teraput, psykolog och en läkare. Jag håller just nu på med en utredning, ska få testa bolltäcke och har svackor då och då! De mediciner jag tar är Fluoxetin, Theralen men byter mot Propavan så fort jag har pengar att hämta ut. Ja detta är väl jag då 🎧 Vill tillägga att idag är jag 18, fyller 19 i februari.

Annons:
Niclas87
10/18/13, 12:28 AM
#1

Jag känner igen mig till viss del.

Just det du besakriver också med hetsäta och svälta.

Eh likadan men ser det som att jag försöker straffa och nedvärdera mig själv.

Blir väldigt destruktiv mellan varven.

flux där det eh ju prozac du eh för ung för den.

Kan få mycket skumma tankar självmordtankar och självskadebeetende.

Prozac eh vanligt i usa och det är skrämmande.

Att dom ger det till så unga personer

missporcelain
10/18/13, 3:41 AM
#2

Har gått på fluxoetine sen jag var 14. Testat andra innan men blev bara aggressiv. Kan även tillägga att jag blir väldigt självskadade utan den. När jag var yngre var det i form av rakblad och idag är det kliande.

Upp till toppen
Annons: