Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Dosering

2013-10-19 20:36 #0 av: iSawa

Hej, jag har Concerta och Ritalin och undrar
vad ni har för doser på dessa mediciner
och hur många gånger om dagen ni tar dem :)

Anmäl
2013-10-20 13:18 #1 av: mrsmrs

jag tar just nu (håller på å ställa in) 36mg på morgonen endast

Anmäl
2013-10-20 15:41 #2 av: iSawa

Okej, jag har 72+27 Concerta på morgonen 36 Concerta på
eftermiddagen och 30 Ritalin på kvällen. Skall höja eftermiddags- samt
kvällsdosen.

Anmäl
2013-10-20 15:46 #3 av: fluffymind

54 mg två gånger om dagen. Doktrinärn flaggar för att jag kan få Ritalin för att mildra avtändningen på kvällarna.

Anmäl
2013-10-20 18:31 #4 av: Tjoliloo

Jag har Ritalin kaplsar och medikinet snabb...
40 mg morgon 40 mg em och 10 mg snabb senare fungerar inte ett dugg....:( fick börja med concerta ,sen byta till detta????måste upp i dos ordentligt för att detta skall fungera ..kapslarna skulle sitta i 8 timmar, men eller hur ute efter 3 timmar...

Anmäl
2013-10-20 19:06 #5 av: Zaphix

Äter 108 mg concerta på morgonen, 10 mg ritalin på em och 10 mg ritalin på kvällen.

Haft den dosen ett par år nu, fungerar bra!

Anmäl
2013-10-21 19:11 #6 av: mrsmrs

Ni som tar medikinet(stavas det så?) snabbverkande - hur upplever ni det? Har varit tal om det i mitt fall för att kunna plugga efter skolan, men vet inte rikigt hur det funkar?

Anmäl