Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 724 ggr
Anonym
Anonym
2013-10-21 15:54

Hur ska jag hantera honom?

Hej!

Jag har ett litet problem med en man jag känner. Han har svårigheter med sociala kontakter och är mycket blyg och inbunden. Jag har försökt hjälpa honom och peppat honom. Jag har tyckt mycket om honom som en vän och vi har hundar som trivs ihop. Under den tid vi känt varandra har jag alltid var mycket noga med att vi är vänner och att jag är lyckligt gift.

Nu verkar han fått känslor för mig och smsar ofta. Ibland helt vanliga trevliga sms men ibland helt obegripliga sms och ibland lite galet religiösa. Jag har varit i kontakt med en person som känner honom väl och som berättade att han har psykiska problem men att jag "antagligen inte behöver vara rädd för honom".. 

Tycker situationen är obehaglig och vet varken ut eller in.

Annons:
Zaphix
2013-10-21 18:38
#1

Har du berättat för honom att du tycker att det är obehagligt?

Gör det om du inte redan gjort det, och var rak och ärlig så att budskapet går fram.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Anonym
Anonym
2013-10-21 21:43
#2

Tack för ditt svar. Det låter mycket logiskt och självklart. Men det är så svårt eftersom vi inte känner varandra så väl. Men jag ska försöka samla mod och göra det. Antar att det inte finns någon annan väg.

Det som gör det så obehagligt är att några av smsen har varit "jag hoppas av hela mitt hjärta att vi träffas en gång under andra förutsättningar". Sen kommer det att han är så lycklig att vi är vänner. Sen kommer det att Gud har fört oss på en väg mot en gemensam lösning… Och sen kommer en fråga om ett korsord.

Jag har följt de råd jag fått av kvinnan jag vart i kontakt med och varit rak och tydlig. Svarat så lite jag kan och utan känslor, bara rakt på. Jag har också hänvisat till henne när han skrivit att han varit ledsen och vill komma och prata. Då har jag sagt att om han har det svårt får han vända sig till henne.

Min man säger att jag måste sluta vara artig och tänka på hans känslor och vara hård och bryta detta bara rakt av. Svårt när det är en person man vet har det svårt. Jag vill samtidigt inte förvärra för honom.

Hmmm… hör att jag motsäger mig själv helt…. Eftersom min magkänsla säger mig att jag ska hålla mig långt från honom så ska jag göra det.

Upp till toppen
Annons: