Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 3822 ggr
pernillaa
2013-10-29 21:37

Medicin och aggressivitet

Hej

Jag har upplevt att jag blir aggressiv av Concertan. Träffade en läkare och frågade om det finns andra alternativ och fick svaret att om jag blev aggressiv skulle jag nog bli ännu mer aggressiv av de andra alternativen.
Är bipolär också.

Så jag har slutat med concertan men går ner mig så hemskt. Värst är bristen på energi och hur klumpig och glömsk jag blir. Det sätter sig på självförtroendet… hamnar i gamla tankemönster igen.
Går som i en dimma igen, det där "tunnelseendet", och har svårt med framförhållningen och planering av vardagliga saker som middag. Har 2 barn.
Vet inte hur jag ska hantera det här. Började må riktigt bra och förberedde mig för att gå ut i arbetslivet förhoppningsvis men nu känns det helt omöjligt…

Vad äter ni för medicin och har ni upplevt att det ni äter gör er aggressiva? Vet ni om det finns någon mer hjälp att få?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Zolah
2013-10-29 21:41
#1

Jag blev sjuk av min Concerta efter ett år, och då fick jag prova ett annat preparat vilket fungerar bättre för mig. Så tycker det är taskigt att läkaren säger sådär utan att utreda först?

jag haer blivit agressiv av ett anti depp, jag blev otrevlig och var sur ofta. till slut sa min mamma att det var nog och att jag skulle sluta, därefter blev jag mig själv.

det finns ingen annna medicin du tror kan vara orsaken? eller slutar besvären när du inte äter Concerta?

pernillaa
2013-10-30 08:31
#2

Jag äter bara Concerta och Lamotrigin. Lamotrigin är stämningsstabiliserande och hjälper bra. Har sånna depp-dippar annars och är hyper i perioder. Jag blir mig själv när jag slutar med concertan.

Ha en bra dag! // Pernilla

tarotlasse
2013-10-30 09:05
#3

Jag har inte märkt någon skillnad alls med aggresivitet varken före eller efter jag började med Concerta.

Däremot sonen som var extremt  aggressiv och våldsam och blev inlåst på låst avd på psyket 11 år gammal.

På grund av att han bedömdes som en fara för sig själv och omgivningen på grund av sin aggressivitet.

Han han blev avstängd från skolan på grund av säkerhetssjäl.

När han fick börja med Concerta så var det som att vända från natt till dag.

Våldsamheten försvann direkt och helt och hållet. Han har inte varit våldsam och inte ett enda polisingripande sedan han började med Concerta för 9 år sedan.

Lasse

jen83
2013-11-04 16:04
#4

Va ha du fö dos på concertan? Ja merkte lite mer agrisivitet ner ja höl på öka min å va på 36 mg men ner ja öka sen til 54 fösvan d å nu merker ja int nåt å e upe i 72 mg å ska seta in Strattera oså! Men ha du testat Ritalin eler Strattera?

pernillaa
2013-11-09 17:14
#5

Jag har lägsta dosen. Har inte testat de andra.

Ha en bra dag! // Pernilla

jen83
2013-11-09 17:20
#6

Ok d e ju olika från person til person hur man regerar men antingen testa du å öka från 18 til 27 eler så kanse testa nån av dom anra?! Ja ha ju int ökat 18,27,36, osv utan 18,38,54,72

Annons:
fuckmybrain
2013-11-10 10:16
#7

Jag blir förbannat aggressiv av Concerta.. Fast för mig handlar det om art det triggar ett drogsug i mig. Kan beskriva det lite som att man köper en chokladkaka men sen bara tar en liten bit.

pernillaa
2013-11-10 12:29
#8

Jag vet inte om det hdnalr om stress för mig. Har haft sånna problem med stress under så många år så är nog lite skadad.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: