Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1863 ggr
zatanica
2013-11-08 12:36

Funderar på att starta en blogg

JA som rubriker lyder, alltid gillat att skriva och har en hel hög med dagboksliknande anteckningar, små berättelser och dikter. Känner mig nu mogen tror jag att skriva om min vardag och kanske ge andra hjälp och inspiration och lite sådant. Men vad sjutton ska bloggen heta? Har ADHD och AS arbetslös/studerar bor på landet och älskar djur och natur så kommer ju handla om det.

Så förslag på vad den an heta.

Annons:
Zaphix
2013-11-08 17:24
#1

En liten fundering bara..

Är det verkligen så bra att blogga om sina diagnoser?

Vet att det inte bara är det du skulle skriva om, men jag tror det är lätt att grotta ned sig för mycket i sina svagheter om man startar en blogg med utgångsläget att blogga om det.

Tycker inte man ska ignorera denna problematik, men kanske inte identifiera sig för mycket med det heller. Lätt att skapa hinder för sig själv.

Bara nåt jag tänkt på, du behöver inte ta till dig det om du inte vill. Men värt att fundera över.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Honestyisdead
2013-11-08 20:17
#2

Håller inte alls med #1. Handlar inte om att gotta ned sig i sina egenheter, utan om att vara stolt över dom. För övrigt skriver TS inte tt det är diagnoserna det just ska handla om , utan om dagboksliknande anteckningar, små berättelser och dikter och kanske ge andra hjälp och inspiration och lite sådant.

TS; Jadu, namn. Ska fundera på det 😃

jen83
2013-11-08 20:30
#3

E de en svaghet at Ha adhd/as??? D viste ja int! Håler int me klart du ska starta en blogg, d kan jelpa anra om int anat at föstå just deta at Ha en diagnos inte ineber at man e svag!!!!

Zaphix
2013-11-08 20:36
#4

Om det inte fanns svagheter med diagnoserna skulle det heller inte finnas någon anledning att diagnostisera eller äta medicin för det.

Förstår hur ni tänker och jag har tänkt så förut, men börjat tänka om.

Ville bara dela med mig av min tanke om det iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jen83
2013-11-08 20:49
#5

Klat d fins nakdelar i ADHD tex om den e odiagnoserad men at få doagnosen e int nån svaghet d e snarare en styrka då de jer en otrolig föståelse fö en selv som person vaför man e som man e å vaför man agerar på et vist set mm å at då seja at de e en svaghet kens veldit nedlåtande jentemot dena person som vil skriva om Sit liv å sina erfarenheter, å int bara de utan sin vardag som många jör i en blogg!!! Å i dena persons vardag ingår even desa diagnoser! Så du anser at ja ska even sita å intala min son som ha adhd/as å som entligen fåt diagnoserna å fåt svar på vaför han e som han e å han kener gledje fö fösta ggn på veldit många år å han funkar i skolan å alt å han ha int nåra poblem at tala om fö folk om sina diagnoser ska ja då seja til han at int jöra de fö de e en svaghet?? Ursäkta mej men ha alrig hör sånt skit snak å sån negativitet inan å från om ja fatat de ret nån som ha diagnos selv!!!

Honestyisdead
2013-11-08 20:54
#6

4 man kan äga sina svagheter också. Först när man gör det kan man jobba på dom.

Annons:
Zaphix
2013-11-08 23:35
#7

#5: Du överreagerar och läser in saker som jag inte ens har skrivit. Jag menade bara exakt vad jag skrev, och inget mer.

Jag har inte skrivit någonting alls om att din son inte ska tala om det för folk, är inte det jag syftar på.

Och ja, jag har ADHD själv och haft diagnosen några år nu. Men jag försöker att inte se mig själv som en adhd'are eller tänka så mycket på att jag har det. Såklart jag tänker på det då jag äter medicin mot det några gånger om dagen, men jag försöker inte att se mig själv som en person som har ADHD.

Andra får göra precis som de vill och tänka som de vill, spelar ingen som helst roll för mig. Men låt mig då också ha de tankar om ämnet som jag vill utan att kalla det för skitsnack.

Tar faktiskt illa upp när någon kallar mina tankar om något för skitsnack.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jen83
2013-11-08 23:47
#8

Ber om ursekt om du tog ila up men seriöst se va du selv skrev! Du skrev å ifrågasate om de va så klokt at starta en blogg om en svaghet? Så då bli min fråga til dej hur tyker du at man ska tolka det? om du int se dej selv som en person med ADHD så e d up til dej hel ok d respekterar ja til 100% men anse at d du skrev va veldit respektlöst faktist

Zaphix
2013-11-09 00:23
#9

#8: Var inte tänkt att vara respektlöst alls, snarare tvärtom faktiskt.

Om du läser inlägget så skrev jag också varför jag skrev så. Alltså skrev jag hur jag ville att det skulle tolkas.

Känns trist att bli påhoppad för att man försöker ge en annan syn på saker. Du behöver inte hålla med mig, men acceptera att det finns ett annat synsätt på saker än ditt.

Jag skriver alltid precis det jag menar, vilket verkar kunna vara ett problem då man hela tiden måste linda in alla ord i bomull innan de får komma ut. Kan bli en aning trist på ett diskussionsforum kan jag tycka om man inte får skriva sina åsikter utan att det ska kallas respektlöst. Speciellt när det inte ens är tänkt att vara det, utan bara ett inlägg med mina tankar.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

jen83
2013-11-09 00:36
#10

Absolut få du skriv din syn å d e en selvklarhet at ala int delar min åsikt d e ja van vid! Ja sejer oså va ja anser å tyker som du sekert merker! å jivetvis acepterar ja at du ha en anan åsikt men ja håler int me dej fö d å du ha din åsikt eler hur? å ja ha min å ja tyker at d e respektlöst at skriv så å d e ju min åsikt å d sejer ju int ja fö at va elak mot dej på nåt set! Utan d e ju min åsikt ang deta bara! Å du ha din så e de ju!

Honestyisdead
2013-11-09 00:47
#11

10 jag ber om ursäkt för min ot fråga nu, men jag har väldigt svårt att läsa dina inlägg. Håller du på atg lära dig svenska eller gäller det tex Dyslexi?

jen83
2013-11-09 01:12
#12

Hehe ne ja ha drabas av svår stroke derav lite svåt at skriva sory om ni int kan lesa d:\ Håler på lera mej skriv ijen

zatanica
2013-11-09 08:56
#13

12 var inne på din sida först faktist och såg vad du skrivit så då förstod jag varför du skriver som du gör. Tycker det är starkt av dig att bara skriva på och göra så gott du kan 🙂

Kul att det blev sådan respons på mitt inlägg. Tänkte nog som sagt inte gotta ner mig i problem, snarare kanske kunna visa på hur en alternativ vardag kan se ut med både bra och endel dåliga saker. Att man kan se saker på olika vis, lösa saker på annorlunda sätt och ja allt det där. Hälften av vad jag skulle skriva nu han inte med och bara försvann …

Annons:
Croatoan
2013-11-10 16:16
#14

Mina styrkor är mina svagheter är mina styrkor….. beror helt på situation om jag kan kalla dem svaghet/hinder eller styrka. Ett exempel är att jag är väldigt principfast, det ÄR en styrka, men det slår tillbaka ibland  😭

ADHDharjag
2013-11-27 23:34
#15

Precis som TS gillar jag att skriva så tänkte blogga om min vardag med ADHD. Om allt från vägen till en diagnos till vardagens "enkelheter".

http://adhdharjag.blogspot.se/

Upp till toppen
Annons: