Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1516 ggr
skandinaV
2013-11-22 14:34

Frågor angående Ritalin, tacksam för svar!

Hej alla likasinnade, Har suttit här ett tag och idag bestämde jag mig för att bli medlem :)

Jag har en funderan angående min medicinering, Jag äter 30 mg Ritalin på morgonen, medicinen gör sitt jobb men om jag tar min medicin runt 09.00 så känner jag mig otroligt handlingsförlamad runt 13 tiden. Vill ju kunna fungera hela dagen så att jag får mina "måsten" uträttade, 

Hur ser eran Ritalin dosering ut? fyller ni på med nån på eftermiddag och fungerar det bättre för er då?

Har tusen frågor som bara hoppar i huvudet, tilläggas bör väll att jag har svår ADHD.

måväl

Annons:
Anonym
Anonym
2013-11-23 01:34
#1

tar du bara en gång? jag tar kapsel morgon och middag sen snabbverkande Ritalin tabletter vid behov

fluffymind
2013-11-23 13:38
#2

Det låter verkligen som om du borde be förskrivande läkare om en kapsel för eftermiddagen också.

fuckmybrain
2013-11-23 14:00
#3

Mig håller Ritalin kapsel bara i fyra fem timmar. Spelar ingen roll om jag tar 20 mg eller 40 mg. Idag ska jag prova 20 mg tre gånger per dag. Har tillåtits att experimentera som jag vill med max 80 mg per dag.

skandinaV
2013-11-23 14:59
#4

Jag äter 30 mg på morgonen enbart. så en kapsel under en hel dag, Ska dit den 9/12 och ska kolla ifall jag kan få fylla på med en låg dos under eftermiddagen

mayolica
2013-11-23 17:19
#5

Om du känner att en 30mg kapsel ger bra effekt så länge den verkar  kanske du kan få prova med en 30mg kapsel på eftermiddag också?

#3  Det är ganska individuellt hur länge effekten sitter i  men ca 5 brukar vara ganska vanligt antal timmar för många att Ritalin kapslarnas effekt sitter i.  En kapsel 20mg eller 40 är ju själva styrkan på dosen? så jag vet inte varför det skulle spela nån roll för tiden, hur många timmar dom verkar?

~ mayolica ~

skandinaV
2013-11-24 15:57
#6

#5

Jo hade nog behövt en 20 mg dos på eftermiddagen för att få lugn och ro i skallen lagom till sovdags. Ska kika vidare med dom på mottagningen och se vad dom har att säga angående det, Lär ju bli ett herrans liv hahaha.

Annons:
Upp till toppen
Annons: