Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3852 ggr
n-athalie
2013-11-25 05:39

för hög dos av medikinet

tog en karta medikinet 10 mg förut vid 01 ungefär pga att jag mådde dåligt över min pojkvän som jag sårat, han är helt förstörd.. Men jag tänkte till efter den där kartan och stoppa mig själv från att ta mer så det är ingen fara så!
Jag har tagit Ritalin innan, snortat och tagit oralt utan kapsel och fick en sån hemsk avtändningen och kände verkligen att jag ville dö. Det var ca 4 år sen så det är ett tag sen och senast jag tog Ritalin, inte alls en hög dos så ångrade jag bara att jag varit så kärleksfull så då hade jag bara ångest. Nu till min fråga, är medikinet och Ritalin samma sak? och är det en sån där hemsk avtändning jag kommer få igen?
tips om vad jag borde göra mottages gärna, borde jag be min familjehemsmamma stanna hemma från jobbet alternativt att jag följer med henne till jobbet (hon jobbar på behandlingshem där jag själv bodde för 4 år sen) eller kommer jag klara av att vara ensam?

Jag vet mycket väl hur fel det är att ta högre dos än läkaren rekommenderat men ibland måste man få en paus från livet.

TACKSAM FÖR SVAR

Annons:
n-athalie
2013-11-25 05:53
#1

Kanske ska nämna att jag tar Strattera 60 mg på kvällen, och så är det tänkt att jag ska ta medikinet 10 mg vid lunch dock hatar jag hur jag känner mig så jag skippar den. Det jag ville få fram var att jag äter medicin dagligen

n-athalie
2013-11-25 06:35
#2

ingen som vet?

Zaphix
2013-11-25 07:16
#3

Prata med familjehemsmamman och var med henne under dagen om det känns tryggare så.

Men frågan är om det inte är bäst att ringa och kolla läget med giftinformationscentralen om hur allvarligt det är att äta den mängden medikinet också, utifall att det skulle vara farligt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Honestyisdead
2013-11-25 12:29
#4

Prata med mamman. Låter som du inte borde ha tillgång till dina mediciner utan att någon ger dig dom när du ska ha det och ser till att du får rätt dos.

Upp till toppen
Annons: