Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1636 ggr
Tintin82
12/3/13, 11:20 PM

Concerta!

var och pratade med min sjuksköterska idag om att jag börjat få problem med Concerta gå ner i vikt för mycket och rökning.. Tar en ganska stor dos 54/36 på morgonen och 5mg medikinet vid två tiden…fått rådet av min sköterska att ta 54 Concerta på morgonen och två 5mg medikinet på eftermiddagen…förhoppningsvis ska jag gå över till medikinet fast i högre dos typ 30 mg ska det finnas…är det någon av er som bara har medikinet och hur fungerar den på er??

Annons:
Stressfia
12/4/13, 8:20 PM
#1

För mig har medikinet funkat hyfsat bra, det som dock tynger ner det hela är den korta verkningstiden! Mildare än Concerta, blev inte lika "låg" på den när det gick ur kroppen

Tintin82
12/4/13, 8:28 PM
#2

Har fått medikinet kapslar utskrivet ska ta 30 mg på morgonen och 20 vid eftermiddagen någon som har den dosen??

mrsmrs
12/6/13, 10:03 PM
#3

Skulle medikinet alltså inte ge ex. viktnedgång som biverkan? Hm… låter intressant i så fall!

Splatter
12/7/13, 10:20 PM
#4

Concerta och Medikinet innehåller samma substans, så om din viktnedgång beror på att du inte blir hungrig så lär problemet inte förändras så mycket.

fuckmybrain
12/7/13, 11:38 PM
#5

#4 Får man svåra biverkningar av texten.concerta så byter läkarna ofta till Ritalin trots att det är samma substans. Och anledningen är att dem är olika uppbyggda och därmed olika biverknings reaktion. Själv hade jag biverkningar på Concerta som inte uppstod med Ritalin depå. TROTS samma substans.

ossilian
12/8/13, 10:02 AM
#6

Det är absolut olika biverkningar och verkan av de olika preparaten. De är inte identiska. Min dotter förlorar aptiten av Ritalin och medikinet. Hon blir även mer introvert av dessa. Concerta ger inga biverkningar alls (iaf kortsiktiga).

Annons:
algolist
12/11/13, 6:43 PM
#7

jag äter enbart medikinet- 
åt Concerta innan (54+18mg på morgonen), läkaren satte över mig på medikinet ( 40 mg morgon och 20 mg eftermiddag) - ja har inte alls bra effekt av den,men "pillertanten" vill inte ändra dosen pga att ja har högtblodtryck- eller de är inte högt,men de ligget normalt mot högt… eller hur man ska säga (vilket beror på att ja är kraftigt öveviktig)…

så jag är inte alls speciellt nöjd med medikineten…  framförallt inte på eftermiddagarna då ja har den låga dosen- är nästan som o va helt utan… typ

Upp till toppen
Annons: