Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2910 ggr
: )) kram
2013-12-08 20:24

Asexuell

Jag tror mig vara asexuell. Tycker det mesta med sex är blä faktiskt. Har alltid varit så. Men jag har varit sexuellt aktiv i mitt liv och alltid fått orgasmer vid samlag osv. Men nää…..sex är blä. Och säger man det så triggar det igång människor så till den milda grad att man önskar man aldrig sagt nåt. Får man inte vara det? Asexuell. Och är det någon mer där ute som är det? Hur går det för er isåfall att vara det? Har ni likasinnad partner? Jag har aldrig aldrig träffat någon in real life som är det. Bara jag.

Hjärta

Annons:
CorneliaAndersson
2013-12-08 20:40
#1

Man kan säga att jag attraheras av killar, men samlag? Nää.
Så på ett sett är nog jag också asexuell :P

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

JohannaEkroth
2013-12-09 04:54
#2

*räcker upp en hand* 😃

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

: )) kram
2013-12-09 15:59
#3

Härligt att höra!!!! Ja jag attraheras också av män. Kan tycka att män är så vackra så det nästan gör ont!!!! Men tänk om ändå bara själva kärleken och pussar och kramar hade räckt. Kanske hade jag kunnat tänka mig att försöka ha en relation igen då. Men denna jäkla sex-akt……nej. Nej.

Hjärta

CorneliaAndersson
2013-12-09 18:36
#4

#3 Känner EXAKT så!;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

: )) kram
2013-12-10 07:20
#5

Wow!!!! Så härligt att höra att det finns fler som känner så!!!!! Men vi är nog få?!!

Hjärta

CorneliaAndersson
2013-12-10 16:15
#6

#5 Ja, tyvärr är det nog så humm ;/

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
7Bella?
2013-12-14 21:18
#7

ja me.. :S tror att de e ganska vanligt faktiskt.. tyvärr :(

CorneliaAndersson
2013-12-14 21:32
#8

Fast, det är ju skönt att veta att man inte är den enda som känner så :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

7Bella?
2013-12-14 21:39
#9

jaa.. e bara trött på skiten.. =D

: )) kram
2013-12-15 11:43
#10

#9 Trött på skiten? Hur menar du?

Ja jag är blir alltid så otroligt tacksam när man får veta att man inte är ensam i det man känner sig udda i. Och att vara så lite sugen på sex är inte vanligt märker jag ju. Jag blir så äcklad och provocerad av att precis ALLTING ska handla om sex.                                                      Och att vara i en relation går ju bara inte. Inte med någon som inte är asexuell iallafall. De enda relationer jag haft är - med SEXUELLA män. Ja kära nån. Jag kan inte ens i min vilda fantasi förstå hur jag kunde ge så mycket av mig själv, min kropp,  mot min egen egentliga vilja. Det var som att låta sig utnyttjas med sitt samtycke och att under akten låtsas, för "hans" skull, att man tyckte om det till hundra procent. Usch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aldrig aldrig aldrig igen. Jag skulle kunna ha sex två gånger om året. Det är nog allt. Men var finner man en man som inte tycker sex och sexualitet är intressant? Nej precis. Det får bli hund och akvariefisk istället man får lägga sin kärlek på. Men jag är inte bitter!!! Åh nej!!! 🙂

Hjärta

hillalilla
2013-12-15 14:01
#11

Är inte asexuell men kände att jag kunde tillföra en del till den här tråden.

Som asexuell så har man fortfarande en läggning, hetero, homo, bi och blir kär som vanligt. Det är bara den sexuella biten som är ointressant.

Det finns grupper och föreningar för asexuella. Rfsl kan nog vara bra att kontakta om man vill träffa andra. Det är vanligare än man tror, men få pratar om det.

När det gäller relationer så har man en del alternativ. Är man monogam och har krav att ens partner ska vara helt trogen så är det en annan asexuell lämpligt. Annars kan ett öppet förhållande vara en lösning om partnern inte är asexuell. Polyamorösa relationer har jag hört fungerar bra för en del asexuella. Då har man relationer med flera.

Ni är absolut inte utestängda från närhet och kärlek. :)

: )) kram
2013-12-15 16:35
#12

#11 tack för ditt inlägg 🙂

Jag har varit på rfsu-sidan och "kollat lite" tidigare men den var lite svår och det var inte så lätt att höras med andra så som här på iFokus. Men tack för tips!!!! 🙂

Hjärta

7Bella?
2013-12-16 02:45
#13

#10 va ja mena va typ en känsla.. me trött på skiten menade ja just sex, blir trött av bara tanken. visst e de skönt å veta att man inte e ensam :). ja har både barn å djur att lägga energi å kärlek på istället

Annons:
: )) kram
2013-12-16 06:51
#14

#13  Okej då förstår jag vad du menade🙂     skönt att du känner att du har andra saker att lägga din energi på. Det är jättefint!!! Jag är helt inne på din linje.

Hjärta

Upp till toppen
Annons: