Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1493 ggr
aniccina
12/12/13, 2:26 PM

Concerta dosering....ARG

Har ätit första 18 i en vecka och mådde skit. Huvudvärk och trött. Ökade då till 36 och har nu ätit det i två veckor. Huvudvärk ej lika stark men finns där och bedövande trött. Somnar varje eftermiddag.

Va hos sjuksystern igår och hon sa att jag ska nu ta 18 på morgonen och sedan 18 igen vid 13 tiden för att inte somna. Någon som varit med om detta med att sänka?

Är nu rädd för att huvuvdvärken ska komma tillbaka. Åker dessutom utomlands nu i 5v och kan inte bara ringa och komma till min sköterska….skit känns det nu.

Vill bara må bra och få lugn i kroppen :(

Annons:
ADHDharjag
12/12/13, 9:28 PM
#1

Har också ätit Concerta 18mg i en vecka och sen höjt till 36 denna vecka. Märker förbättring men går ur kroppen efter 6-8h. kan rekommendera självmedicinering, i mitt fall kaffe på em/kväll och på så sätt slippa rebound effekt.

Ni som äter Concerta när ni gick in er på medicinen, hur ofta gjorde i en höjning? Behöver öka dosen men bör jag vänta med att göra det i 2 veckor så kroppen vänjer sig? Eller kan jag höja varje vecka med 18mg? (ska prata med läkare men undrar hur ni andra gjorde)

aekitsune
12/13/13, 10:56 AM
#2

Jag fick jättedålig hjälp första gången jag skulle börja med Concerta. Fick 36 direkt. Gick ner tio kilo första månaden, 8 kilo andra… Osv. Sov ingenting, åt ingenting… Ingen på sjukhuset berättade någonting för mig om biverkningarna. Sen hade jag uppehåll i ca. ett halvår, och bytte sjukhus. Där var de jätteduktiga och informerade om ALLT, och jag fick ta 18 i en vecka.

Nu har jag både 18 och 36, så jag kan bestämma på morgonen hur mycket jag behöver. Kan ju få 54 också om jag kombinerar de båda, men brukar försöka att ta så lågt det bara går. Vill egentligen vara helt utan medicin.

http://aekitsune.blogg.se

Upp till toppen
Annons: