Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Köpa Concerta utomlands ?

2013-12-13 10:50 #0 av: aniccina

Någon som vet om det går att köpa Concerta på apotek utomlands?

Anmäl
2013-12-13 10:51 #1 av: aekitsune

Undrar samma sak

http://aekitsune.blogg.se

Anmäl
2013-12-13 19:15 #2 av: SS-Henke

Dom gånger jag har varit i thailand brukar väskan var full med xanor och tramadol men concerta har jag inte kollat efter men det känns som dom har det mesta, det är ju ett apotek var femtonde meter på gatorna så där har du att göra en stund;)

Anmäl
2013-12-14 21:18 #3 av: Linnea1990

i USA kanske för där används de som bantnings preparat för överviktiga ungdomar :S

Anmäl
2013-12-21 10:26 #4 av: mosterli

Varför vill du köpa Concerta utomlands?

Anmäl
2014-01-02 13:10 #5 av: Grönt

Det går nog i en hel del länder. Frågan är bara om du kan köpa det utan att få recept av en läkare i det landet.

Annars kan man väl får ett intyg av apoteket (eller läkemedelsverket?) så att man kan ta med sig sin medicin på semester. Schengenintyg tror jag det heter.

Anmäl
2014-01-03 11:44 #6 av: Hera

Det är inte lagligt att ta in i sverige om dom inte är hämtade med recept.

Anmäl