Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 1279 ggr
Tintin82
12/19/13, 9:20 PM

Trötthet!

Har ADD/as och har precis fått medikinet 30 mg på morgonen och 30 mg på eftermiddagen. Jag fick min diagnos som vuxen men jag har alltid haft ett stort problem och det är att jag har en sådan trötthet på morgonen många gånger har jag ställt klockan tidigt då jag vill hinna med en del saker på morgonen men när klockan väl ringer så snosar jag ett antal gånger men jag har hemska problem på morgonen och det är åtta timmar så jag borde vara utvilad tycker jag. Jag har gått över från Concerta till medikinet och det står att man ska ta det i samband med mat men jag undrar om det finns dom som tar det innan dom går upp ur sängen om man blir piggare då?? Har atarax utskrivet men tar jag det för sent så blir jag seg i skallen dagen efter eller kan det vara rökningen (försöker sluta) som på något sätt ligger vaken. Någon som har något bra råd om hur man blir piggare på morgonen??

Annons:
mrsmrs
12/19/13, 10:34 PM
#1

vet ej hur det är med medikinet, men när jag tog Concerta så brukade jag ta det i sängen och sedan snooza så att concertan börjat värka när jag väl skulle upp. Men kolla med läkaren ifall det är OK att göra så med medikinet också vettja, för mig funkade det iaf(var ju dock concerta)!

mosterli
12/20/13, 10:33 AM
#2

Tar min morgondos runt 07.00 när jag tar ut hundarna första gången - lägger mig igen & vaknar pigg, glad & full av energi ca 09.00 - har alltid avskytt morgonen & aldrig kommit ur sängen frivilligt tidigare… Dessutom sover jag bra för första gången i mitt vuxna liv sedan jag började medicinera. 1 år sedan nu. Har ADHD & asdiagnos. Varför har du bytt från Concerta till medikinet? Ha en bra dag 😄

Tintin82
12/20/13, 10:47 PM
#3

För att med Concerta kände jag inte igen mig själv kändes som någon helt annan person och så gick jag ner väldigt mycket i vikt men jag testar medikinet kanske blir det bra. Tar du medikinet eller??

mosterli
12/21/13, 10:22 AM
#4

Hej! Du kommer antagligen uppleva det samma av medikinet - det är samma typ av medicin…. Nej, jag äter Concerta men testade medikinet först. Jag äter nu 54+36 Concerta/ dag & det fungerar hyfsat. Har dock en del biverkningar så jag väntar på att Elvanse ska få högkostnadsskydd så jag kan testa den. Medicineringen är mycket individuell - det tog nästan 6 månader för mig att hitta rätt. Viktnedgången ingår dessvärre. Kanske du ska testa Strattera om du upplever samma sak m medikinet? Det är en helt annan typ av preparat… Tala m din läkare & god jul 🎅

Upp till toppen
Annons: