Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Fortfarande deppig :-(

2013-12-27 22:41 #0 av: nikkaluokta

Har diagnosen adhd/as... Äter nu Strattera (håller på att ställa in ) å det verkar gå bra då jag inte fått några biverkningar förutom muntorrhet :-) Äter oxå Sertralin men nja tycker inte det hjälper... Tycker det är både skämmigt å jobbigt att ta upp... Känner mig fel/dum/knäpp tillräckligt ändå... Men det är inget kul å må såhär nere... Jag vill oxå va glad! Allt är jobbigt å inget är kul eller saknar betydelse... Gråter när jag är själv men biter ihop inför andra... Suck... Jag tror inte på Sertralin... Ge mig råd!

Anmäl
2013-12-27 22:51 #1 av: [Yllhilda]

Flera med samma diagnos har samtal med kurator eller psykolog istället för mediciniering, vilket enligt dem hjälper mycket mer i längden och är på sikt mer kostnadseffektivt. Är det något du kan tänka dig?

¨* Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben *¨
Medarbetare på virkning och gravid ifokus.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.