Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Concerta 54

2014-01-21 10:20 #0 av: aniccina

Har ätit dos 54 nu i 3 dagar och denna jäkla huvudvärk har kommit tillbaka då jag ökade till 36 för 4v sedan.....blir det biverkningar varje höjning?

Ni som har haft har ni sänkt eller ökat dosen då ni haft en massa biverkningar?  Dessutom känner jag ingen skillad men det kanske är för tidigt? Även sexlusten är = 0 och den vill jag verkligen ha tillbaka :( 

Anmäl
2014-01-21 11:57 #1 av: tarotlasse

Jag fick också huvudvärk när jag började med Concerta o ändrade doserna men de släppte efter ett par veckor.

Som de flesta biverkningar så brukar de släppa efter ett tag.

I dag har jag inga problem med huvudvärk och utan medicinen så hade min vardag blivit lika kaotisk som innan.

Så även om huvudvärken skulle varit kvar hade jag nog hellre haft den en det andra kaoset.

Lasse

Anmäl
2014-01-21 15:50 #2 av: aniccina

Så du menar att om man ökar dosen så försvinner den?

Anmäl
2014-01-22 12:31 #3 av: SS-Henke

Han menar att biverkningen som uppstod i samband med doshöjningen bör försvinna när kroppen vant sig vid den högre dosen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.