Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1510 ggr
utanforboxen
2014-01-29 18:41

Filtret är trasigt.

Jag Funderar och Analyserar jämt och allt.

Vill få fram en förklarande bild på vad som pågår och händer i mitt huvud.

Tror att om jag har kartan kan jag staka ut vägen och vet vilken utrustning jag ska ha med mig.

Några slutsatser(Gissningar/teorier/logiska förklaringar)

Mitt filter är trasigt. Inget filtreras bort. All info går rakt in.

Mina tankar är normalt som tankarna hos en "vanlig människa" när den är stressad.

När jag ser målet/moroten/anledningen kan jag fokusera på den och lägga energin på vägen dit. 

När det inte finns något klart mål/morot/anledning eller jag inte ser den så sprids all min energi ut och har ingen verkan.

Jag får tankar om allt runt i kring mig när jag inte har ett fokus.

Min hjärnas kapacitet hindar mig ibland.    (När det finns för många frågetecken och jag inte vet vilken som är viktigast försöker jag räta allihop)

Inte van att skriva… hoppas nån förstår(inte van med det heller)

Hoppas det inte låter för deppigt, för det är inte det jag menar.

Skriv gärna hur ni tycker och funderar kring funktionen i ert huvud.

(man ska ju tänka utan för lådan… men ska man det jämt?)

Kul med Bokstäver!

Annons:
zatanica
2014-01-30 10:12
#1

Kul, låg och funderade lite över det igår kväll när jag skulle sova. Kom på en lite kul liknelse tycker jag. Jag är lite som en slädhund, de behöver bli aktiverade och köra slut på sig, ha något att göra, få arbeta med kroppen och så. De kör sig själva till bristningsgränsen och gillar det. Sålänge de vet att de bara kan ligga och lata sig och göra vad de känner för tills det är dags att köra slut på sig igen. Får de inte det blir de rastlösa och kan utan problem tugga i sig soffor och grejor.

Tar man då mig så känner jag att jag plattsar in i det med, får jag inte aktivering som jag gillar så surrar tankarna runt på allt och inget, fokusen suger och inget blir egentligen gjort.

Man kommer inte till ro alls, men får man göra något med kropen, något man gillar som man känner är stimulerande så är man lycklig, tankarna i huvudet surrar inte på i riktigt samma hastighet, de är mer under kontroll och efter så är man härligt trött.

Tankar och saker i huvudet far gärna ikring som en speedad ekorre på en motorväg.

Alltid haft svårt när man ska skriva, man måste skynda sig innan nästa tanke dyker upp och den första är glömd. inan datorns intåg så hände det att man hade glömt ord och hela meningar när man skrev. Kom på en bra teknik tyckte jag, den  innebar att jag sket i allt vad punkt, komma, storbokstav och rättstavning heter, jag bara skrev för jag visste att annars skulle hälften försvinna.

Med datorn så hinner fingrarna nästan med huvudet.

Hoppas det var något sådant du ar ute efter.

utanforboxen
2014-01-30 14:40
#2

#1 Tack för tankarna och orden. Givande att läsa hur du ser på ditt och att du letar och finner lösningar på hinder som du ser… 

Jag är lite kluven på vad jag ska ha den här nyupptäckta möjligheten att skriva till.

Inte van att säga vad och hur jag tänker… Oftast har jag blivit missförstådd. Och då hindras man från att släppa ut det som surrar.

zatanica
2014-01-30 15:47
#3

Har själv mycket svårt för att visa vad jag känner samt att berätta det. Samt även få andra att förstå hur jag tänker. Varit så så länge jag kan minnas.

Men skriva har jag gjort länge, nackdelen är väl att det aldrig är någon som får se det.

Förutom när man skriver här då 🙂

Egentligen borde man skriva ner hur man känner, tänker och funderar många gånger och visa exempelvis, föräldrar, den man bor med, arbetsförmedling och så vidare. Men det känns ju så underligt att göra det, som att man då blir ännu konstigare.

Men här kan du skriva på, här förstår vi oftast varandra. Sedan inte sagt att det ibland kan bli missförstånd. Så skriv allt vad du orkar 🙂

Upp till toppen
Annons: