Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2450 ggr
Tintin82
2014-02-02 14:51

Extremt sug!

i mitt fall nikotin. Diagnos ADD/as och hat haft medikinet i ca två månader och det fungerar ganska bra, bättre än Concerta. Men det som jag kan tycka är konstigt är att jag blir så fruktansvärt röksugen med medikinet och så var det även med Concerta. Är det någon som känner igen sig?? I dag söndag har jag inte tagit någon och visst det finns ett litet röksug men så pass litet att jag kan motstå det. I mitt fall är det rökning men finns det extrema suget hos fler

Annons:
fluffymind
2014-02-03 02:01
#1

Jepp, i mitt fall snus. Hinkar i mig lössnus i hisnande mängder.

dropitnow
2014-02-03 09:54
#2

Känner igen mig jag med!

När jag inte tar Concerta så röker jag kanske 1-2 cigg på en dag. Men när jag tar den vilket är i princip 30 av 31 dagar på en månad så röker jag som tusan.

Hört att det är väldigt vanligt =)

LisenM
2014-02-03 11:05
#3

Jag har oxå sug efter nikotin! Snusar bra mycket, bara byter prilla typ!! Nån mer som får socker sug framåt kvällen när medicinen går ut??? Kan frossa i massor !!!!

Jebie
2014-02-03 23:02
#4

Sockersug ja, det har jag tyvärr, men det är inget som kommit plötsligt med Concerta utan så har det alltid varit, som ett sätt att få en slags fejkad energi å slappna av.

CamillaS
2014-02-12 07:21
#5

Sockersuget ja, japp det har jag med och precis som du säger brukar det vara på kvällen. Men försöker stå emot så mycket jag kan fast det funkar inte alltid. Äter medikinet 20 mg på morgonen just nu. Men håller på att utreda vilken styrka som passar mig. Så får se vad det slutar på.

tarotlasse
2014-02-12 11:50
#6

Detta med ökat nikotin sug har jag hört talas om innan men jag har ingen egen erfarenhet av detta..

Däremot har jag tidigare i perioder haft problem med beroende av droger och alkohol.

Men där minskade suget rejält när jag började medicinera med Concerta.

Men från början när jag fick diagnosen  sa ju psyk nej till medicinering på grund av  mitt tidigare missbruk. 

2 år senare så sa man tvärtemot och i stället rekommenderade Concerta till tidigare missbrukare för att det minskade suget.

Men jag fick gå på kontroller att jag verkligen var vit innan jag fick börja medicineringen.

Händer även i dag att jag kan få  ta spontana drogtester men gäller alla oavsett man har haft ett tidigare missbruk eller inte.

Har hänt 1 gång på 5 år så är inte speciellt ofta man gör sådana kontroller.

Så är regelsystemet.

Man gjorde ju för några år sedan en stor forsknings studie på ett par fängelse i Sverige.   

Där man utredde alla interner för ADHD över 70% på Norrtälje anstalten fick diagnosen ADHD och fick börja medicinera med Concerta/Ritalin  våldet gick ner till 0% på 2 veckor och narkotika bruket sjönk radikalt på anstalten. 

Även återfalls frekvensen  till missbruk och brott minskade med 30% bland dem i gruppen som fick ADHD medicinering.

Så möjligen ökar det suget på nikotin men  suget på andra droger minskar är Vetenskapligt bevisat i dag.

Lasse

Annons:
fuckmybrain
2014-02-15 09:14
#7

Jag får ökat röksug av alkohol, Concerta och Ritalin. Har nu Elvanse och röksuget är enormt mycket starkare än med de andra preparaten. Brukar röka 5-10 cigg per dag men nu kan det gå två paket! Fast jag röker en cigg så är jag röksugen så fort jag fimpar så kedjerökning är ett faktum. Är det värt det? Vet inte riktigt…

Upp till toppen
Annons: