Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Antidepp mediciner vid asperger

2014-02-10 15:29 #0 av: Anonym

Som aspie är det ju känt att man har dåligt med energi för att orka med en hel dag.

Och många antidepp mediciner ger biverkningar trötthet.

Äter du med as någon antidepp medicin som du inte blir tröttare av utan gärna tvärtom. Lite piggare och varför gillar du den medicinen?

Anmäl
2014-02-10 15:32 #1 av: [tk1971]

När man har Asperger så är vanliga SSRI ofta verkningslösa. Man behöver nåt som påverkar dopaminet, vilket de inte gör. Voxra, vilket jag börjat äta alldeles nyligen, ska vara uppiggande. Än kan jag inte säga om det gör mig piggare eller inte.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2014-02-19 15:52 #2 av: Anonym

#1 Fortfarande inte märkt nån skillnad?

Någon annan?

Anmäl
2014-02-19 15:54 #3 av: [tk1971]

#2: Nej. Jag blir nog tvungen att höja till 300 snart.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2014-02-19 21:09 #4 av: Mian66

Hej.

Är ny här och detta blir mitt första inlägg ;)

För mig funkar sertralin utmärkt...efter tre simpla dagar kände jag effekt :)) Härligt...det är lite långtråkigt att stirra upp i taket i två veckor utan ork för nånting :)

Nu är jag äntligen åter i jobb 100%...

Tjingeling :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.