Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1294 ggr
solskugga
2014-02-17 21:37

Egen terapi

Undrar om det är nån som har erfarenhet av göra terapi på egen hand?

Jag har en massa jobbiga saker bakom mig (kan klassas om posttraumatiskt), som påverkar mig mycket negativt.

Jag har i stort sett i hela mitt velat ha hjälp med detta, men har haft svårt att söka hjälp. Nu gjorde jag det till slut och har väntat drygt 4 år på att få träffa en psykolog. Hade mitt första möte nyligen och det var en stor besvikelse!

Jag kunde möjligen få någon form av "snabb terapi", vi skulle träffas några gånger och prata lite ytligt om varför det som hänt hade hänt.

Men. Jag bryr mig inte riktigt om VARFÖR. Dessutom vet jag det till stor det.  Och jag mår dåligt av det som hänt ändå. Det behövs så lite för att olika jobbiga händelser ska spelas upp i mitt inre. Det är precis som att vara där igen! Och ångesten blir SÅ STARK!

Motiveringen som jag fick var att de, tyvärr, inte hade resurser och möjligheter att hjälpa folk med Asperger! Deras terapimetoder fungerar inte för de som har Asperger!?

Jag har under årens lopp samlat på mig en massa böcker om terapimetoder och olika självhjälpsböcker. Jag har läst lite i dem, men jag har hela tiden upplevt att när jag börjar närma mig kärnan av de olika jobbiga händelserna, så blir allt för starkt och för jobbigt. Jag börjar må mycket dåligt och kan inte nå djupare. Så därför ville jag ha hjälp av nån professionell.

Nu är det ju inte möjligt, så jag har att välja på att trots allt försöka själv, eller leva med det här (som periodvis gör mig starkt självmordsbenägen). Men jag är rädd för om jag ska klara av att hantera det som kommer att dyka upp. Risken är ju stor att något händer då också, då jag känner mig mkt skör.

Har någon erfarenhet av att göra terapi på egen hand?

Jag vill gärna ha tips och råd, för jag måste göra det här, det har jag insett, men det är så mycket och så starka känslor inblandade att det gör mig väldigt orolig för hur det ska sluta.

Hjälp!

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

Annons:
Aleya
2014-02-17 21:50
#1

Jag personligen skulle INTE rekommendera att göra terapi själv.

Det kan förvärra saker och ting.
Men kan du inte testa det dom föreslår?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lady Q. Longworth
2014-02-17 23:14
#2

Varför kan de inte ge terapi till någon som har Aspergers? kan du bli remitterad till någon som behandlar folk som har Aspergers? Som sagt du kan ju testa det som de föreslår och sen utifrån vad ni kommer fram till se få förslag på hur du går vidare. Lycka till

Cragan
2014-02-18 01:15
#3

skulle kräva en remiss till något ställe som arbetar med folk som har Aspergers
och lyckas förolämpa psykologen troligen 🤫

Upp till toppen
Annons: