Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

strattera, mens?

2014-02-23 10:20 #0 av: kaninus

Hejhopp!

Har ni i snart 2 månader ätit strattera och lite concerta efter att ha ätit concerta i typ 7 år. 

Och min mens har blivit helt knasig. jag har mens varannan vecka ungefär. och min läkare verkar inte ha någon som helst koll.

är det någon som haft likadan biverkning? isf har det gått över?

Anmäl
2014-02-23 11:43 #1 av: nikkaluokta

Åha... Jaa du jag vet inte va jag ska svara på det... Å inte tror jag att det är nån tröst heller om jag instämmer... Förutom att du inte är ensam! Jag har ätit Strattera i snart 3 månader å har oxå jättekonstig mens :-/ Den kommer inte riktigt igång å jag har bara typ nån droppe då å då... Jag tror faktiskt att det beror på Stratteran! Min mens har alltid varit punktlig... Å det bedrivs alltför lite forskning på adhd-medicin å tjejet! Hört/läst att bara ca 3% av adhd-medicinerna är testat på tjejer..

Anmäl
2014-02-24 11:00 #2 av: mayolica

  Oregelbunden mens står med i fass bland "mindre vanliga biverkningar på strattera" (påverkar färre än 1 till 100 användare ) Lite märkligt att läkaren inte verkar ha någon som helst koll? 

http://www.fass.se/LIF/product;jsessionid=jQdjK2dC2L4Zbk5dA7ii66we0JLiCM-7T437Fb4eCGUoCBPbwSQy!682880229?0&userType=2&nplId=20050629000022

~ mayolica ~

Anmäl
2014-02-25 22:56 #3 av: [reunion]

Hej!

Jag har inte fått oregelbunden mens men har fått svåra PMS besvär..

Anmäl
2014-03-23 17:00 #4 av: kaninus

ja, nu har jag ätit i ca 3 månader och nu börjar mensen bli mer och mer normal igen, så jag hoppas det fortsätter åt det hållet!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.