Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 2851 ggr
Snuttefia
2/28/14, 2:15 PM

ADHD och Autistiska drag

Hej jag har diagnosen ADHD och Autistiska drag. Jag vill veta mer om detta och då inte bara fakta utan även erfarenheter från andra med samma diagnos. Ni ska veta att det är ganska jobbigt för mig att skriva ut detta på internet eftersom jag vet att man så lätt blir dömd efter sin diagnos, många av er har säkert känt/känner likadant. Jag har haft min diagnos hela livet och till skillnad från en person som inte har någon diagnos alls känner jag att jag känner mig själv bättre. Jag hoppas att jag blir varmt välkomnad här. Så skriv gärna om hur erat liv flyter på med diagnosen och hur ni gör i svåra situationer. Skulle vara kul att få prata med lite folk som förstår sig på sånt här. Kram på er från Snuttefia

M.V.H Snuttefia

Annons:
JohannaEkroth
2/28/14, 2:27 PM
#1

Äh, här på Bokstavsfolk får man vara precis som man är. 😛 Varken mer eller mindre utan att någon dömer någon annan. Vi är ett helt gäng som är lika udda och annorlunda. 🤗

Själv är jag bland annat medis här, när jag inte är mig själv, som nu. 😉

Önskar dig varmt välkommen hit! 🌺

Själv har jag Asperger (AS) och koncentrationssvårigheter såsom man har vid ADD.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Snuttefia
2/28/14, 2:34 PM
#2

#1Det låter jätte bra! Tack så mycket för det varma välkomnandet!

M.V.H Snuttefia

Lady Q. Longworth
2/28/14, 3:53 PM
#3

Jag utreds för ADHD just nu men kan tänka mig att jag har en del autistiska drag då jag bl.a avskyr snabba oförutsedda förändringar, avskyr att byta kläder mm

jag har dessutom en depression nu (vilken i ordningen har jag tappat räkningen på)

Snuttefia
2/28/14, 6:29 PM
#4

#3 Lycka till och kämpa på med livet.

M.V.H Snuttefia

zatanica
3/1/14, 5:04 PM
#5

Kul med nya ansikten här 🎈Stort välkommen här får man vara precis som man är och alltid är det någon som känner igen sig i det man skriver och/eller har bra saker att komma med.

Själv har jag ADHD och Asperger och precis som du känner jag att man lär känna sig själv på ett helt annat sätt.

Fick mina diagnoser ca ett halvår innan jag skulle fylla 28 respektive 29 så lite sent. Men bättre sen t än aldrig 😛

Snuttefia
3/2/14, 1:32 PM
#6

#5 Tack så mycket. Det är skönt att kunna prata med folk som känner igen sig i dessa områden!

M.V.H Snuttefia

Annons:
Ananse
10/8/15, 10:03 PM
#7

ADHD med autistiska drag, det var precis vad min utredning landade i. Utredaren ville egentligen bara se ADHD - svår ADHD - men jag insisterade på att vi skulle gräva i det här autistiska. Visserligen saknas mycket av det som brukar anses vara kärnproblematiken, men jag har så mycket såna drag att jag anser att det bör stå i papprena, eftersom dom sätter sån prägel på hela mitt liv. Svårigheter med ansiktsigenkänning har jag också men det nämns bara i förbigående.

Upp till toppen
Annons: